خبرگزاری کار ایران

توسعه گردشگری کیش؛ راهی امن برای جلوگیری از خروج ارز از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۵۹۴

هفتم دی ماه، وزیر دادگستری که به منظور گشایش ساختمان جدید دادگستری به کیش سفر کرده بود، بر اجرای کامل قوانین مناطق آزاد تاکید کرد و از پیگیری این مهم در هیات دولت خبر داد.

مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه

«امین حسین رحیمی» اجرای کامل قوانین منطقه آزاد را به عنوان یک راهکار موثر برای جلوگیری از خروج ارز از کشور معرفی کرد و با بیان اینکه جلوگیری از خروج ارز دستاورد مهم منطقه نمونه گردشگری کیش است، جزیره کیش را جایگزین مناسبی برای سفر‌های خارجی هموطنانمان دانست که می‌توانند از نعمت‌های خدادادی، زیرساخت‌های مناسب گردشگری، آب و هوای مناسب و نظم و انضباط حاکم بر این جزیره نهایت لذت را ببرند. وی با بیان اینکه جزیره کیش در حوزه گردشگری نقش فعالی ایفا کرده است خواستار توسعه گردشگری بیش از پیش این منطقه شد. وزیر دادگستری تاکید کرد «به نظر می‌رسد تاکنون در این زمینه دقت کافی وجود نداشته است».

اجرای کامل و دقیق مقررات مناطق آزاد به معنای تسهیل‌گری در راستای حمایت از کسب و کارها و رفع موانع فعالان اقتصادی است؛ اجرای این قوانین حمایتی در جزیره زیبای کیش به عنوان قطب اصلی گردشگری کشور، همانطور که وزیر دادگستری تاکید کرده می‌تواند از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

توسعه گردشگری کیش؛ راهی امن برای جلوگیری از خروج ارز از کشور

براساس آخرین داده‌های اعلامی، سالانه حداقل ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار ارز از کشور توسط گردشگران خارج می‌شود. برخی کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که گردشگران هر سال بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌کنند که رقم بسیار سنگینی است. با حمایت موثر از گردشگری کیش از طریق اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد، می‌توان امیدوار بود خروج ارز توسط گردشگران به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بدون تردید ظرفیت‌های توریستی جزیره کیش بسیار است که اگر این ظرفیت‌ها از قوه به فعل درآید، نه تنها شاهد استقبال بیش از پیش هموطنان از سفر به این جزیره و حفظ ذخایر اززی کشور خواهیم بود، بلکه می‌توانیم از محل گردشگران خارجی درآمدزاییِ موثر داشته باشیم. حال سوال اینجاست که آیا وعده‌ها تحقق می‌یابد و آیا این بار اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد با قدرت در هیات دولت پیگیری می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز