خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ایران:

استقبال از سومین کنفرانس فولادسازی فولاد هرمزگان فراتر از تصور بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۸۰۹

رئیس هیات اجرایی انجمن تولیدکنندگان و پیشکسوت صنعت فولاد گفت: استقبال از سومین کنفرانس فولادسازی فولاد هرمزگان بسیار زیاد و فراتر از تصور ما بود و به بومی‌سازی دانش این صنعت امیدوار شدم.

نادر سلیمانی، در حاشیه سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بیان کرد: در بومی‌سازی قطعات، طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد 26 هزار قطعه در کشور برای زنجیره فولاد شناسایی شده و جای این موضوع در صنعت فولاد خالی است.

وی افزود: در بحث فولادسازی و ریخته‌گری مداوم این صنعت به سمت بومی‌سازی پیش نرفته است. با دعوت مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از این رویداد استقبال کردیم و امیدوار شدیم بتوانیم صنعت بومی کردن قطعات یدکی را که امروز کاهش هزینه واردات 90 دلاری به ازای هر تن برای صنعت فولاد به ارمغان آورده و مصرف ارز را به تنها 5 دلار به ازای هر تن رسانده، وقت آن رسیده که هم در فولادسازی و هم در ریخته‌گری مداوم صاحب دانش شویم.

وی افزود: با استقبالی که از سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان صورت گرفت، به بومی‌سازی دانش این صنعت امیدوار شدم؛ چراکه این توان را کشور دارد تا فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را توسعه دهد و از این دانش بتوانیم برای اخداث واحدهای فولادسازی در کشورهای همجوار استفاده کنیم و صادرکننده دانش شویم.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ایران تصریح کرد: امروز با قاطعیت می‌توان بیان کرد با توجه به ظرفیت 45 میلیون تنی نصب شده و 33 میلیون تنی تولید در کشور، بنابراین برگزاری کنفرانس‌های تخصصی همچون سومین کنفرانس فولادسازی فولاد هرمزگان می‌تواند به رفتن به سمت فولاد سبز و کربن‌زدایی از فولاد و رفع آلودگی‌ها به طور موثر کمک کند. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند در این زمینه وارد شوند و به صنعت فولاد کمک کنند تا هم بتوانیم فولاد سبز تولید کنیم و هم در توسعه کشور موفق باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز