خبرگزاری کار ایران

مسئول امور نمایشگاه‌‌های اتاق اصناف تهران:

عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه کالای بهاره

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۳۶۵

نایب رئیس اتاق اصناف تهران و مسئول امور نمایشگاه‌‌های این اتاق، با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان، گفت: علاوه بر کالاهایی مانند: پوشاک، کیف و کفش، شیرینی و شکلات و... فضایی نیز در این نمایشگاه‌ها برای عرضه کالاهای اساسی و تنظیم بازاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، احمد ابولحسنی، افزود: کالاهای تنظیم بازاری مانند: گوشت، مرغ، شکر، روغن و... نیز با قیمت مصوب در این نمایشگاه‌ها به‌دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

محل‌های برگزاری نمایشگاه

 وی اضافه کرد: نمایشگاه‌های بهاره امسال از 15 الی 25 اسفندماه در 5 نقطه تهران شامل: پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، شهر آفتاب، فرهنگسرای خاوران و مصلی تهران برگزار می‌شود و تولیدکننده‌ها و افرادی که مجوزهای صنفی لازم را دارند، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و از حضور واسطه‌ها و افراد سودجوی دیگر ممانعت به عمل می‌آید تا از این طریق کالای ارزان‌تر بین مردم توزیع شود.

حضور غیرقانونی شهرداری و وزارت ارشاد در برگزاری نمایشگاه

مسئول امور نمایشگاه‌‌های اتاق اصناف تهران گفت: یکی از مواردی که تبدیل به دغدغه برای مردم و اتاق اصناف می‌شود، این است که با وجود صراحت قانونی مبنی بر اینکه اتاق اصناف مسئول توزیع کالا است، اما متاسفانه نهادهایی مانند «شهرداری» یا «وزارت ارشاد» به این کار ورود می‌کنند و نمایشگاه‌هایی از این دست برگزار می‌نمایند که این کارشان خارج از چارچوب قانونی است.

ابولحسنی توضیح داد: وزارت ارشاد، کارگروهی دارد تحت عنوان «عفاف و حجاب» که ذیل این کارگروه اقدام به برپایی نمایشگاه‌هایی می‌کند که محصولات ارائه شده در آن هیچ سنخیتی با موضوع عفاف و حجاب ندارند.

وی همچنین گفت: اگر شهرداری‌ها بخواهند در امور نمایشگاه‌ها دخالت کنند، باید در چارچوب قانون و وظایف قانونی خودشان باشد؛ شهرداری فقط مکان نمایشگاه را مشخص می‌کند و نباید در برگزاری و توزیع کالا دخالتی داشته باشد.

ابولحسنی افزود: از طرف نهادهای ذیصلاح مانند استانداری نیز با اینگونه دستگاه‌ها که خارج از وظایف قانونی خود اقدام به برپایی نمایشگاه می‌کنند، نامه‌نگاری‌های لازم انجام شده و امیدواریم که به این قوانین تمکین نمایند.

اتاق اصناف مرجع قانونی توزیع کالا

وی گفت: اگر در آینده چنین نهادهایی بخواهند به این رویه خود ادامه دهند، اتاق اصناف هیچ مسئولیتی در این زمینه نخواهد پذیرفت و حتی نمایشگاه‌هایمان را هم دیگر برگزار نمی‌کنیم؛ چراکه اتاق اصناف مسیر قانونی توزیع کالا است و هر سازمان یا نهاد دولتی و غیردولتی دیگری که بخواهد در موضوع توزیع کالا ورود کند، مسیر قانونی آن اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی هستند و کسی خارج از موضوع نظام صنفی اگر کالایی را توزیع کند، خلاف قانون است.

30 الی 60 درصد تخفیف

ابولحسنی با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ها، شرکت‌های تولیدکننده حضور دارند و محصولات خود را با حدود 30 الی 60 درصد تخفیف ارائه می‌دهند، گفت: اتاق اصناف نیز روی این موضوع نظارت دارد و کالاهایی از جمله: پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، کالای خواب، شیرینی و شکلات و... و همچنین کالاهای تنظیم بازاری در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز