خبرگزاری کار ایران

مشکل نقدینگی واحدها از طریق فاینانس خارجی حل می شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۴۶۱

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با رفع موانع سیاسی بین المللی ، مشکل نقدینگی واحدها از طریق فاینانس خارجی حل می شود.

به گزارش ایلنا ، محمدرضا نعمت زاده که امروز برای شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و بازدید از چند واحد صنعتی به استان مرکزی سفر کرده است در حاشیه نشست اقتصاد مقاومتی گفت:  با ید راه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی هموار شود و فضا به گونه ای باشد که مردم به راحتی اعتماد کرده و سرمایه گذاری کنند.

وی  از استاندار استان مرکزی خواست بر نحوه هزینه کرد تسهیلات اعطایی به واحد های صنعتی و تولیدی نظارت داشته باشد و افزود: : وظیفه دولت  حمایت از بخش خصوصی است و باید کمک کنیم تا با اتحاد، همدلی و صداقت مملکت مسیر توسعه را بپیماید.

مهندس نعمت زاده در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم توجه و تمرکز بر صنایع بزرگ استان مرکزی گفت: مدیران 8 واحد بزرگ این استان و کارگروه رفع موانع تولید امروز حضور داشتند و مشکلات مطرح شده از سوی آنان را که بیشتر در زمینه بانکی ، مالیاتی ، و مطالبات از مشتریان بود،  بررسی شد و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که کارها رو به بهبود است .

وی در خصوص مشکلات مطرح شده از ناحیه واحدهای استان مرکزی گفت : نداشتن سفارش و محدویت مالی  عمده معضل این واحدها است  که باید از طریق فاینانس خارجی و فضای بین المللی و نیز از منابع صندوق توسعه ملی بفکر حل کردن آن باشیم .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود : اگر تامین اعتبار برای خرید های عمده واگن و پروژه های نفت و گاز بگیریم این واحدها تا 100 درصد به رونق اقتصادی دست می یابند و می توانند کارشان را توسعه دهند که از طریق تسهیلات داخلی و خارجی باید انجام شود.

وی با اشاره به  ضرورت استفاده از تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا افزود : با توجه به گشایش اعتباری که در بانک های خارجی می بینیم برای طرح های بزرگ باید از خارج فاینانس بیاوریم .

مهندس نعمت زاده گفت :بر اساس گزارش استاندار استان مرکزی میزان بیکاری استان کاهش یافته و فقط در برخی  شهرستانها درصد بیکاری بالاست که با راه اندازی واحدهای بزرگ تا 5 هزار نفر پیش بینی اشتغال زایی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز