خبرگزاری کار ایران

یک هزارتن مرغ منجمد قطعه بندی و ذخیره سازی شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۴۳۲

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با بیان این که شرایط عرضه گوشت مرغ در بازار متعادل است و ضرورتی برای ورود ذخایر استراتژیک به منظور تثبیت قیمت ها وجود ندارد، گفت: برای نخستین بار یک هزار تن مرغ منجمد قطعه بندی و ذخیره سازی شد.

به گزارش ایلنا، «حسن رکنی» میزان ذخایر استراتژیک مرغ منجمد را نزدیک به 50 هزار تن عنوان کرد و افزود: مرغ منجمد با شاخص های بهداشتی و فوق العاده بالا تولید می شود و مصرف گوشت منجمد در کشور ما به فرهنگ سازی نیاز دارد.

وی اظهار داشت: البته تا به امروز شرایط بازار به گونه ای بوده است که کاهشی در عرضه گوشت مرغ نداشتیم که نیاز به ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای عرضه مرغ منجمد داشته باشیم. اطمینان داریم در صورت نوسان های قیمت گوشت مرغ، ذخایر استراتژیک در بازار توزیع و قیمت منطقی و متعادل شود.

رکنی با بیان این که 95 درصد گرایش بازار به سمت گوشت گرم است، تصریح کرد: تاکنون نیاز بازار به گوشت مرغ از طریق عرضه و تقاضا تامین شده است.

رکنی برخی اظهارات مبنی بر تاخیر در جوجه ریزی در ماه های اخیر را غیرفنی و غیر کارشناسی دانست و گفت: میزان جوجه ریزی در ماه های مختلف بین 80 تا 90 میلیون قطعه بوده است.

وی درباره خرید مرغ قطعه بندی شده گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از سه تا چهار ماه پیش خرید مرغ به صورت قطعه بندی شده را بخشی از زنجیره های تولید عنوان کرد و گفت: در فاز نخست نزدیک به یک هزار تن خرید برای ذخیره سازی صورت گرفته است.

رکنی از عرضه گوشت مرغ منجمد قطعه بندی شده در بسته های نیم کیلویی، یک کیلویی و دو کیلویی در سال جاری خبر داد و افزود: در گذشته، توزیع گوشت مرغ منجمد در بسته و کارتن های 10 کیلویی صورت می گرفت و بیشتر دستگاه های پرمصرف مثل دانشگاه ها و بیمارستان ها خریدار آن بودند، اما امسال ارایه این محصول در بسته های کوچک نیز انجام می گیرد تا مصرف خانواری پیدا کند.

وی ادامه داد: گوشت مرغ منجمد به لحاظ کیفیت، جابجایی و بهداشتی به طور کامل مورد تایید دستگاه های نظارتی مانند سازمان دامپزشکی کشور است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به این که بهمن، اسفند و نیمه نخست فروردین از ماه های پرکشش برای مصرف پروتئین است، گفت: بخش عمده مورد نیاز بازار در این ماه ها با عرضه و تقاضای گوشت گرم تامین می شود.

رکنی درباره تاثیر بیماری آنفلوانزای پرندگان در تامین گوشت مرغ گفت: تعدادی از واحدهای مرغ تخم گذار دچار این بیماری شدند و در واحدهای مرغ گوشتی اثر این عارضه بسیار ناچیز است و ما از این ناحیه دغدغه ای در تامین گوشت مرغ شب عید نداریم.

وی افزود: در بخش مرغ تخم گذار، تشکل ها با اتخاذ تدابیری خلا ناشی از این بیماری را پوشش خواهند داد و در حوزه عرضه تخم مرغ نیز برای شب عید مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز