خبرگزاری کار ایران

حمایت ساختاری اتاق ایران از تشکل‌ها، منجر به شکوفایی آن‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۸۳۹

نادر سیف، سرپرست معاونت تشکل‌های اتاق ایران معتقد است حمایت ساختاری اتاق ایران از تشکل‌های بخش خصوصی، در نهایت به رشد و شکوفایی آن ها منجر می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق ایران؛ نخستین گردهمایی دبیران تشکل‌های ملی وابسته به اتاق ایران با حضور جمعی از دبیران تشکل‌ها، مسئولان اتاق ایران و برخی رؤسای اتاق‌های استانی و با هدف بررسی و تبیین نقش دبیران در ارتقای جایگاه تشکل‌ها و همچنین بهبود تعامل تشکل‌ها با اتاق ایران، روز 17 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

 نادر سیف، سرپرست معاونت تشکل‌های اتاق ایران به«پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: تعامل و ایجاد ارتباط بین اتاق ایران و تشکل‌ها موضوعی است که هم دغدغه هیات رئیسه است و هم از ابتدا یکی از وعده‌های جناب آقای شافعی، ریاست محترم اتاق ایران این بوده است که ارتباط نزدیک‌تری با تشکل‌ها داشته باشند.

او با اشاره به «گله‌مندی تشکل‌ها به خاطر دور بودن از اتاق ایران» می‌گوید: دبیران تشکل‌ها نقشی محوری و اثرگذار در ایجاد ارتباط میان تشکل با اتاق ایران و تشکل با اعضا دارند. ارتباط نزدیک تر میان اتاق ایران ودبیران تشکل ها به طور حتم می تواند به تعامل بهتر میان دو طرف منجر شود؛ مسئله ای که در نهایت منفعت آن به اعضای تشکل ها خواهد رسید.

سرپرست معاونت تشکل‌های اتاق ایران درباره اهداف برگزاری دبیران تشکل‌های ملی وابسته به اتاق ایران توضیح می‌دهد: بعضی تشکل‌ها نیاز دارند مسیر برایشان شفاف‌تر شود؛ آن‌ها باید به قدری توانمند و تاثیرگذار باشند که اعضا با میل و رغبت بیشتری به سمت تشکل بروند. در سطح بالاتر، در اتاق ایران و در معاونت تشکل‌ها باید به گونه ای برنامه‌ریزی انجام شود که تشکل‌ها راغب باشند با اتاق ایران ارتباط گرفته و از کانال اتاق مطالبات خود را پیگیری کنند. هدف از برگزاری این همایش ملی، همفکری برای یافتن راهکارهایی برای تقویت بنیه تشکل‌هاست. اتاق ایران به دنبال حمایت ساختاری از تشکل‌هاست و این حمایت به طور حتم در نهایت به رشد و شکوفایی تشکل‌ها منجر خواهد شد. در ماده 5 قانون بهبود محیط کسب‌وکار مشخصاً وظایف جدی برای اتاق ایران در رابطه با تشکل‌ها تعریف شده است؛ وظایفی چون جلوگیری از تأسیس تشکل‌های موازی و انجام حمایت لازم از تشکل‌ها.

سیف با اشاره به تشکل‌های موازی شکل گرفته، پیشنهاد داد این تشکل‌ها به سمت اتحاد و یکی شدن بروند. او گفت: اکنون جایگاه تشکل‌ها و میزان نقش‌آفرینی آن‌ها جدی‌تر شده است. بخش خصوصی باید همگرایی بیشتری به‌ویژه در این برهه زمانی داشته باشد تا بتواند از یک سو به دنبال اجرای سیاست‌های کلان کشور باشد و از سوی دیگر مطالبات خود را مطرح کرده و نتیجه مطلوبی بگیرد. اگر تشکل‌ها همگراتر و همسوتر فعالیت کنند، مطالبات واقعی و جدی خود را بدون در نظر گرفتن مسائل شخصی مطرح کنند و نگاه آن‌ها نگاه ملی باشد، هم به بخش خصوصی و هم به دولت کمک خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز