خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی:

نگاه انقلابی در مدیران فولاد مبارکه مشهود است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۴۰۶

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه انقلابی در مدیران فولاد مبارکه مشهود است‏

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی با حضور در مجتمع فولاد مبارکه از نزدیک از خطوط تولید این بنگاه صنعتی بازدید کرد و با مدیرعامل، معاونان و مدیران فولاد مبارکه به گفت وگو پرداخت.

وی با تأکید به جایگاه فولاد مبارکه در بین دیگر تولیدکنندگان فولاد اظهار کرد: آنچه که مشاهده شد، همه از نظم و انضباط و فرآیند کاملاً دقیق حکایت میکرد و نقش سامانه ای را نشان میداد که به صورت فرآیندی و کاملاً دقیق در حال انجام است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور افزود: این صنعت به عنوان مادر صنایع فولادی کشور در نقاط مختلفی باعث ایجاد باقیات الصالحات شده که منافع خوبی هم برای کشور دارد به ویژه مناطق محروم و نقاط مرزی که سرمایه گذار، ابتدا به ساکن برای سرمایه گذاری نمیرود. باید از فولاد مبارکه قدردانی کرد که این کار مهم را در استان خراسان‌رضوی در منطقه سنگان انجام داده و به طور قطع مردم آن مناطق هم، قدردان این نوع نگرش و سرمایه گذاری هستند.

وی گفت: ما در شهرهای شاهین شهر، میمه و برخوار با توجه به زیرساختهای بسیار خوب، ظرفیتها و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری از سوی فولاد مبارکه داریم. مسیر ترانزیتی استراتژیک، گاز و برق مکفی مورد نیاز، زمین و نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده صنعتی در این منطقه از دیگر مزایایی است که در این دو شهرستان وجود دارد. بر اساس اعتقادمان که میگوییم امروز ثواب و اجر ایجاد یک واحد تولیدی که ضامن اشتغال باشد، حتی از ساختن مسجد و حسینیه هم بالاتر است و هرگاه جوانی مشغول به کار شود، بسیاری از مشکلات جامعه به همان نسبت کمتر میشود، آمادگی کامل برای حمایت از آنچه که باید انجام شود را داریم.

علم و تلاش دانشمندان هسته ای و جوانان کشور در فولاد مبارکه ظهور و بروز دارد

حاجی دلیگانی با بیان اینکه فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب اسلامی روند رو به رشد تولید داشته است، تصریح کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، فولادمبارکه توانسته به جایگاه مناسبی در این بخش دست پیدا کند. در حقیقت آنچه که از دانشمندان هستهای و جوانانمان شنیده بودم، امروز در فولاد مبارکه به عینه دیدم.

وی بیان کرد: اگرچه کمتر از کارکنان سختکوش اینجا یادشده اما نشان میدهد که جوانان خوش استعداد، با انگیزه و معتقد، ایستاده اند و چرخ این تولید را به جلو میبرند و میتوانند در کل کشور اثرگذار باشند.

وی اشتغال و درآمد پایدار را از مواردی خواند که همواره در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و تصریح کرد: آمار ارائه شده ،نشان دهنده این است که بیش از ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این مجموعه مرتبط هستند و این حرکت بسیار مؤثر است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه ۲۵ سال از عمر این مجموعه میگذرد و توانسته حقوق و بیمه کارکنان خود را پرداخت کند و از لحاظ پرداخت مالیاتی بهترین وضعیت را داشته و از نظر صادرات به خارج از کشور جایگاه شایستهای را از آن خود کرده یعنی مجموعه ای کاملاً پویا است.

وی اضافه کرد: حتی سودی که به بانکها داده میشود، تأثیرگذار است؛ برای مثال در سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود بانکی به بانک داده شده و در حقیقت این شرکت خوش حساب ، یک نوع تولید ثروت بسیار زیاد در کشور داشته است. از طرفی در بحث اشتغال با توجه به جمعیتی که با فولاد مبارکه مرتبط هستند، از نظر مدیریتی نیز مشخص است که هماهنگی در این مجموعه بزرگ، براساس برنامه ریزی دقیق صورت میگیرد که اگر اینچنین نباشد، هر روز میتواند مشکلی حادث شود.

حاجی دلیگانی تأکید کرد: ما در طول دوره مدیریت دکتر سبحانی همواره خبرهای خوش از کار و موفقیت داشتهایم و انصافاً این مجموعه بدون حاشیه به فعالیت خود ادامه داده است.

وی حمایت از صنعت و تولید داخلی را همواره مورد تأکید همه مدیران و مسئولان نظام خواند و به عنوان یکی از اعضای قوه مقننه خاطرنشان کرد: بر اساس اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب هم بر آن بسیار تأکید دارند، اگر بخواهیم یک واحد نمونه را در واقعیت نام ببریم، همین فولاد مبارکه است. امروزه متأسفانه هرکسی بخواهد کاری انجام دهد، اسم اقتصاد مقاومتی را میآورد و کار خودش را انجام میدهد، حتی برخی کاری را که انجام میدهند ، برخلاف سیاستهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی است، اما به دلیل اینکه پوششی بر فعالیتشان بکشند، از اقتصاد مقاومتی نام میبرند، اما واقعیت این است که در فولاد مبارکه اصفهان به راحتی میتوان دید، سنگ آهنی که از معدن میآید، خروجیاش محصولی است که در بسیاری از صنایع پایین دستی به محصول نهایی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل میشود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع موجود بر سر راه صنعت کشور از جمله فولاد مبارکه آماده هستیم.

وی فعالیت مدیران فولاد مبارکه و کارکنان آن را جهادی دانست و گفت: آنچه که کشور ما را به سمت توسعه و استقلال واقعی از بعد صنعت و نیازهای مادی میبرد، این است که نظام محاسباتی مدیران ما بر اساس روحیه انقلابی باشد و آنچه که میتواند ما را نجات دهد، حرکت در درون مرزها و اصول انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: این موضوعی است که در کشور ما سبب عینیت بخشیدن به شعار «ما میتوانیم» میشود وگرنه کسانی که محاسبات ذهنی خودشان را بر اساس فکر غربی تنظیم میکنند، هیچوقت نمیتوانند کشور ما را به استقلال برسانند، بلکه کشور ما را به سمت وابستگی کامل و سلطه پذیری میبرند.

وی با تأکید بر اینکه روحیه انقلابی یکی از ضروریات امروز کشور ما است، تصریح کرد: این روحیه در مقابل روحیه ای است که همه چیز را از جمله ورقهای فولادی، قطار، اتوبوس و ... را از خارج وارد کنند تا صنایع داخلی را به زمین بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز