خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران مبتکر گردشگری سلامت در منطقه/ آموزش و تامین منابع انسانی در دومین کنگره سلامت پیگیری خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۶۶۳

«پرویز افشار» رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح نقش مرکز توسعه گردشگری سلامت در برگزاری دومین کنگره توسعه اقتصادی در حوزه سلامت بیان کرد: مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی پس از برگزاری اولین کنگره در اسفندماه سال 94 تا حدود زیادی توانست انسجام کشورهای اسلامی در حوزه سلامت را به صورت عملی محقق کند که در این بین حضور افراد حقیقی و حقوقی و سازمان‌های تاثیر موجب شد تا برقراری ارتباطات و مناسبات با کشورهای اسلامی با شتاب بیشتری پیش برود.

وی ادامه داد: یکی از این مجموعه، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران بوده است که به واسطه ارتباط با جامعه پزشکی و سلامت کشور توانسته نقش خوبی را ایفاء کند. همانگونه که از عنوان دومین کنگره بین‌المللی توسعه اقتصادی در حوزه سلامت بر می‌آید بحث سلامت به طور مستقیم با جامعه پزشکان و فعالان این حوزه در ارتباط است و از این جهت به میدان آمدن صاحب نظران، اشخاص و نهادهای مرتبط با این حوزه به عنوان یک محرک مناسب می‌تواند موجب دست یافتن به دستاوردهای ارزشمند در این حوزه شود که بدون تردید برگزاری چنین کنگره‌ها و محافلی می‌تواند سطح آشنایی با دستاوردهای ایران در حوزه سلامت را افزایش دهد.

افشار با تشریح اهداف برگزاری دومین کنگره توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت عنوان کرد: مقصود از برگزاری این کنگره معرفی توانمندی و ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری سلامت، سرمایه‌گذاری، برقراری ارتباطات بین‌المللی (اعم از منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای)، انواع استانداردها، تجارت تجهیزات پزشکی، سهام بیمارستان‌ها بعلاوه آموزش و تامین منابع انسانی خواهد بود که در این راستا نهادهایی مانند میراث فرهنگی، وزارت بهداشت، بهزیستی، سازمان نظام پزشکی و غیره به صورت فعال اقدام به ایفاء نقش کرده‌اند که در تاریخ پنجم تا هفتم اسفندماه تمامی این اقدامات و دستاوردها رونمایی خواهد شد.

وی افزود: باید دانست که ایران جزء کشورهای پیش‌رو در عرصه پزشکی به حساب می‌آید و دانش متخصصان ما در این حوزه و زیر شاخه‌های آن در منطقه و سطح بین‌المللی کاملاً شناخته شده است. از این جهت در کنگره مذکور سعی بر آن است تا بتوانیم رایزنی‌های خود در خصوص ارائه خدمات پزشکی، دارویی، تجهیزات پزشکی، جراحی و به صورت مشخص در حوزه سلامت را با کشورهای اسلامی افزایش و تقویت کند. از سوی دیگر با توجه به راه‌اندازی مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور ما در امر گردشگری، می‌توانیم خدمات خوبی را به کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و سایر کشورها ارائه نماییم که تمامی این موضوعات در دومین کنگره توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت به بحث و گفت‌وگو گذاشته خواهد شد.

افشار در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی فعالان حوزه تجهیزات پزشکی، دارویی و درمانی دعوت می‌شود تا با حضور در این کنگره علاوه بر رایزنی و تشریح توانمندی‌های خود به بازاریابی و امکان‌سنجی حضور کشورمان در منطقه و سایر کشورها در حوزه‌های مربوطه اقدام کنند. چرا فضای دومین کنگره می‌تواند محیط مناسبی برای معرفی و تبادل اطلاعات در جهت هم‌افزایی در حوزه سلامت قلمداد گردد که تمامی فعالان این حوزه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز