خبرگزاری کار ایران

فهرست توانمندی های تولیدی و خدماتی کشور بروز رسانی شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۶۴۶

مسوول اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور در وزارت صنعت ، معدن و تجارت از بروز رسانی فهرست توانمندی های تولیدی و خدماتی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، کیومرث فروتنی تاکید کرد: به منظور سهولت دسترسی به توانمندیهای داخلی ، در بروزرسانی جدید تلاش شده تا علاوه بر نام کالا و خدمات ، ظرفیت تولید محصول و مشخصات واحدهای تولیدی نیز درج گردد.

مشاور معاون امور صنایع  وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد : این وزارتخانه وظیفه دارد با همکاری سازمانها، انجمن ها و اتحادیه ها (سندیکا) های تولیدی و خدماتی مرتبط، بر اساس ماده 3 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور هر شش ماه یکبار فهرست کالا، تجهیزات، لوازم و فرآورده های ساخت داخل و ظرفیت تولیدی آنها را استخراج کرده و بطور رسمی در دسترس دستگاه های ذینفع و عموم مردم قرار دهد.

به گفته فروتنی فهرست نهایی از طریق پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس: www.mimt.gov.ir/tavanmandiدر دسترس فعالان اقتصادی و عموم مردم قرار دارد.

لازم به ذکر است براساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور، کلیه دستگاههای اجرایی نهادها، سازمانها و شرکت های تابعه موظف هستند که نیازهای خدماتی، ساخت، نصب و تأمین کالاهای پروژه های خود را از شرکت های ذیصلاح داخل تأمین نمایند.

فروتنی یادآور شد : مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی که اقلام تولیدی یا خدماتی آنها، در فهرست اعلام شده در پرتال، درج نشده است، می توانند جهت ثبت محصول تولیدی یا خدماتی خود با انجمن یا تشکل ذیربط، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوط و یا دفاتر تخصصی معاونت امور صنایع تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز