خبرگزاری کار ایران

ساخت اولین مدرسه حاصل از جمع آوری ظروف کهنه آشپزخانه در جهان

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۷۵۵

میر محمد صادقی:مدرسه سه کلاسه روستای دیماندول از توابع شهرستان دلفان استان لرستان با مشارکت بخش صنعت و مردم در راستای تعهد به مسؤلیت اجتماعی بنگاه‌‌های اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا سید امین میرمحمدصادقی طرح خشت‌های سلامت با اعلام این خبر افزود: مدرسه سه کلاسه روستای دیماندول از توابع شهرستان دلفان استان لرستان با مشارکت بخش صنعت و مردم در راستای تعهد به مسؤلیت اجتماعی بنگاه‌‌های اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این مدرسه حاصل اولین دوره برگزاری جشنواره خشت‌‌های سلامت است توضیح‌داد: در این جشنواره ظروف آشپزخانه فلزی کهنه توسط شرکت کارال جمع آوری و پس از بازیافت و تولید درب و پنجره در ساخت مراکزی چون مدرسه و پایگاه سلامت در نقاط محروم کشور مورد استفاده قرارمی‌‌گیرد.

میرمحمدصادقی گفت: به منظور تشویق مردم برای مشارکت در این طرح، بن‌های تخفیف خرید محصولات شرکت کارال در اختیار ایشان قرارداده می‌شود.

این فعال بخش صنعت با بیان اینکه استقبال و اشتیاق مردم این مجموعه را تشویق کرد تا دومین دوره جشنواره خشت‌های سلامت را برگزارکند، تصریح‌کرد: دومین دوره جشنواره خشت‌های سلامت از ابتدای بهمن ماه در ۴۵ پایگاه در۳۱ استان کشور آغازشده و تا پایان اسفند ۹۵ ادامه دارد.

وی ادامه‌داد: در این جشنواره خانواده‌ها ظروف آشپزخانه مستعمل و کهنه فلزی از جمله روئی و آلومینیومی را تحویل و بن‌های تخفیف خرید ظروف آشپزخانه را دریافت می‌کنند که با تکنولوژی هاردآنادایز تولید می‌شوند.

وی گفت: در اولین دوره جشنواره خشت‌‌های سلامت ۱۲ تن ضایعات جمع‌آوری شد که از محل بازیافت آنها ۱۳ درصدهزینه‌های ساخت مدرسه تأمین‌شد و مابقی اعتبار لازم را مجموعه کارال پرداخت‌کرد.‏

میرمحمدصادقی بیان اینکه با اجرای چنین طرح‌هایی بنگاه‌های اقتصادی به تعهد خود در حوزه مسؤلیت اجتماعی عمل و به توسعه مناطق محروم کمک می‌کنند،‌ اظهارداشت: شهروندانی که دراین جشنواره شرکت می‌کنند از یک سو در یک امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند و از طرفی با امکان خرید ظروف آشپزخانه تولید‌شده با تکنولوژی هاردآنادایزد به حفظ سلامت خانواده خود کمک می‌کنند.

‎‏ میرمحمدصادقی در پایان گفت: خیرین علاقمند به مشارکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به وب سایت‌‌ www.karal.ir و یا از طریق سامانه ۵۰۰۰۲۸۴۹۰ و ارسال عدد ۱۰۰ توسط شهروندان تهرانی و ۱۰۱ برای دیگر مناطق کشور، از آدرس پایگاه‌های جمع‌آوری ظروف مستعمل اطلاع پیدا کنند.‏

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز