خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی پل افزایش همکاری ایران با جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۵۰۱

استاندار آذربایجان غربی گفت: روند رو به گسترش همکاری بین کشور های ایران و جمهوری آذربایجان حاکی از تحقق انتظارات بین مراودات دو کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه قربانعلی سعادت در همایش تجاری ایران و جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ظرفیت هی فراوانی جهت همکاری یبین 2 کشور همسایه وجود دارد گفت: بنا به تصمیم کمسیون های مشترک زمینه همکاری مناسبی بین جمهوری آذربایجان و استان های شمالی به ویژه آذربایجان غربی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: در حدود یک ماه پیش به همراه تعدادی از مدیران اجرایی به جمهوری آذربابجان سفر کردیم و در این این سفر موفقیت های چشمگیری برای کشور به دست آمد.

سعادت ادامه داد: طبق قولی که در این سفر داده بود توانمندی های استان را در قالب یک نمایشگاه به اجرا در آوردیم و در آینده نه چندان دور شاهد ثمرات این تفاهم نامه ها و مراودات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی در زمینه های مختلف میتواند همکاری های زیادی بین دو کشور ایجاد کند و از آن جمله می توان به منطقه آزاد ماکو به عنوان پل ارتباطی دو کشور اشاره کرد.

سعادت تصریح کرد: ما دست همه فعالان اثتصادی و سرمایه گذاران خارجی را در این استان می فشاریم و یقین داریم با توجه به پتانسیل بالایی که در این استان وجود دارد همه این سرمایه گذاری ها ارزش خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی با اشاه به مشترکات فرهنگی و دینی بین دو کشور اظهار کرد: زمینه همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد و آذربایجان غربی از این جهت پل مناسبی بین ایران و جمهوری آذربایجان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز