خبرگزاری کار ایران

رشد و توسعه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۹۵

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: رشد و توسعه مطلوب مجتمع کشتی سازی ایزو ایکو یکی از دغدغه های وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که امروز سازمان یافته است .

 به گزارش ایلنا به نقل از ایدرو نیوز رضا رحمانی در بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ضمن تقدیر از این مجموعه تأکید کرد، علیرغم مشکلات، این مجموعه توانسته سفارش ساخت کشتی بگیرد و از توانمندیهای خود در جهت رسیدن به اهداف پیش رو بهره ببرد.

رحمانی افزود: توانمندی‌های ایزوایکو در بخش‌های مختلف توانسته بخشی از نیاز داخلی را تأمین کند و بدون شک در سایه یک نگاه ویژه به این حوزه می‌توان دستاوردهای هر چه بیشتری را از این صنعت شاهد بود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت‌های دریایی کشورمان به عنوان موهبتی الهی یاد کرد و ضرورت حضور ایران در عرصه‌های مختلف دریایی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: راه اصلی حضور ایران در آبهای بین‌المللی و دریاها و اقیانوس‌ها، صنعت کشتی‌سازی است که ما در شمال و جنوب کشور از این ظرفیت با ارزش برخورداریم.
رحمانی گفت: دریاها صرفا کارکرد تجاری ندارند بلکه با رشد توانمندی‌های فنی و تکنیکی شاهد گسترش توجه به دریا از سوی کشورهای مختلف هستیم که در سایه توسعه صنایع دریایی بوجود آمده است.
وی همچنین بیان داشت: ایزوایکو می‌تواند ضمن تداوم حضور در عرصه ساخت و تعمیر نیازهای صنعت نفت کشورمان در حوزه دریا و همین‌طور ساخت و تعمیر کشتی‌، در زمینه تأمین نیازهای خاص شیلاتی نظیر تجهیزات و تأسیسات مورد نیاز برای پرورش ماهی در دریا و حتی تأمین تجهیزات مورد برای توسعه شهری نیز مشارکت کرده و حضور فعال‌تری داشته باشد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صنعت کشتی‌سازی یک صنعت مولد است و اگر چرخ این صنعت در کشورمان بگردد و اگر به رونق آن توجه ویژه‌تری داشته باشیم، صنایع متعدد وابسته به آن نیز رونق می‌گیرند و اشتغال در کشورمان تقویت می‌شود.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در بخشی از این بازدید، گزارشی از فعالیت‌های این واحد بزرگ صنعتی را تشریح و همین طور از آغاز گازدهی سکوی فاز ۱۷b ساخته شده در ایزوایکو در عسلویه در مدت کوتاهی از زمان نصب خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز