خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کارخانه سیمان مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۱۸

فاز دوم کارخانه سیمان مارگون (هلال خاورمیانه) کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت روزانه سه هزار و 300 تن تولید کلینکر روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: این واحد تولیدی نخستین و بزرگترین طرح سرمایه گذاری خارجی در این استان است که در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان وعده افتتاح آن داده شده بود.

سید موسی خادمی گفت:  که در سفر مرداد سال جاری هیات دولت به این استان نیز 200 میلیارد ریال برای تکمیل این واحد تولیدی تخصیص یافته بود.

وی میزان سرمایه گذاری این کارخانه تولیدی را افزون بر چهار هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: حدود 35درصد از اعتبار هزینه شده از سهم آورده سرمایه گذار و 65درصد دیگر نیز با مشارکت بانک عامل بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: که میزان تولید روزانه و سالانه این واحد صنعتی به ترتیب افزون بر سه هزار و 300 و یک میلیون تن است.

خادمی یادآور شد: که افزون بر 60درصد از ظرفیت تولیدی این واحد صنعتی به عنوان تنها طرح سرمایه گذاری خارجی در استان کهگیلویه وبویراحمد به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر خواهد شد.

خادمی تصریح کرد :که با بهره برداری از این واحد تولیدی میزان تولید روزانه سیمان در استان کهکیلویه و بویراحمد به بیش از چهار هزار تن افزایش یافت.

وی، میزان اشتغالزایی این طرح تولیدی را به صورت مستقیم افزون بر 300 نفر و غیر مستقیم را حدود 700 نفر ذکر کرد.

عملیات اجرایی کارخانه سیمان مارگون در سال 89 آغاز شد.

کهگیلویه و بویراحمد براساس پروانه های بهره بردای صادر شده، دارای افزون بر 700 کارخانه و 12 شهرک صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 640 میلیارد ریال است.

داریوش دیودیده گفت:  که این میزان حجم سرمایه گذاری در قالب 735 واحد صنعتی در سطح استان است.

وی میزان اشتغالزایی این تعداد طرح را حدود 9 هزار و 300 نفر ذکر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  کهگیلویه و بویراحمد همچنین حجم سرمایه گذاری واحدهای معدنی به بهره برداری رسیده در این استان را افزون بر 860 میلیارد ریال با تعداد اشتغالزایی 830 نفر ذکر کرد.

دیودیده، میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در دست اجرا در این استان را نیز افزون بر 200 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

وی این میزان حجم سرمایه گذاری را در قالب 533 طرح صنعتی در دست اجرا در کهگیلویه و بویرحمد دانست و گفت که میزان اشتغالزایی این طرح ها حدود 18 هزار نفر پیش بینی شده است.

وی بیان کرد که 414 مورد از مجموع 533 طرح صنعتی در حال اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دارای پیشرفت فیزیکی بین 40 تا 99 درصد هستند که 2.4 درصد کشور را شامل می شود.

برپایه این گزارش ؛ معاون اول رئیس جمهوری به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی، اقتصادی و همچنین شرکت در نشست شورای اداری به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری، جهانگیری را در این سفر یک روزه همراهی می کنند

گفتنی است : مارگون در 50 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز