خبرگزاری کار ایران

حضور سبز شرکت فولاد مبارکه در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۲۷

معصومه ابتکار افزود: شانزدهمین دوره نمایشگاه محیط زیست زمینهای برای حضور فعالان عرصه محیط زیست فراهم میکند، ضمن اینکه این نمایشگاه فرصت حضور بخشهای خصوصی فعال در حوزه محیط زیست را ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از فولاد افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی  محیط زیست   با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور ، وزرای محیط زیست کشورهای آلمان و ایتالیا و مسئول هماهنگ کننده محیط زیست   اتحادیه اروپا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی  برگزار شد. بنابر این گزارش در مراسم افتتاحیه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست   ، گفت: بعد از توافق برجام، فرصت همکاریها و تبادلات بین المللی  در حوزه محیط زیست   فراهم شده است.

ابتکار: حضور بخش خصوصی در عرصه حفاظت محیط زیست   کلید و رمز پیروزی است

معصومه ابتکار افزود: شانزدهمین دوره نمایشگاه محیط زیست   زمینهای برای حضور فعالان عرصه محیط زیست   فراهم میکند، ضمن اینکه این نمایشگاه فرصت حضور بخشهای خصوصی فعال در حوزه محیط زیست   را ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه حضور بخش خصوصی و مردم در عرصه حفاظت محیط زیست   کلید و رمز پیروزی است، افزود: دولت موظف است با وضع قوانین و سیاستها زمینه را برای حضور مردم برای رفع ابر بحرانهای زیست محیطی  مانند گردوغبار، آلودگی آب و مدیریت منابع آب ایجاد کند.

ابتکار با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت پسماند نیز نیاز به فناوریهای نوین، سرمایهگذاری و تبادلات بین المللی  داریم، تصریح کرد: حفاظت از دریاها و عرصههای تنوع زیستی ایران از جمله مواردی است که نیاز داریم مردم و سازمانهای مردمنهاد در این مسائل ورود کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست   در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست   توسط مقام معظم رهبری، افزود: این سیاستها نوعی همگرایی در حوزه محیط زیست   در سطح کشور ایجاد کرده است. علاوه بر این ما دولتی داریم که با وجود بحرانهای اقتصادی و اجتماعی، محیط زیست   را در اولویت قرار داده است. در این فضا با کمک مردم تلاش داریم، در زمینه بهبود کیفیت محیط زیست   حرکت کنیم.

بنابر این گزارش، دکتر کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، متصدی معاون محیط زیست   انسانی سازمان محیط زیست  ، ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان اصفهان و معاونت استراتژیک سازمان انرژیهای نو و برخی دیگر از مقامات کشوری از غرفه فولاد مبارکه بازدید کرده و با آخرین دستاوردهای زیست محیطی  این شرکت آشنا شدند.

همچنین متخصصان، دانشگاهیان، فعالان، دوستداران و علاقه مندان به محیط زیست   با حضور در غرفه فولاد مبارکه به تبادل اطلاعات با کارشناسان فولاد مبارکه پرداختند.

شایان ذکر است علاوه بر این بازدیدها، گفتگوها و مذاکراتی با گروهها و شرکتهای فعال زیست محیطی  از ایتالیا، فرانسه، آلمان، کانادا و اسلوونی و شرکتهای داخلی برگزار شد که بیشتر آنها با تأکید بر انرژیهای نو و رویکرد بازیافت انرژی حرارتی در صنعت و مدیریت پسماند و ارتقای عملکرد زیست محیطی  همراه بود.

کرباسیان: کاشت درختان انبوه کم آب در فولاد مبارکه ارزشمند است

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در حاشیه این بازدید و در گفتوگو با صمت درباره نمایشگاه، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی  محیط زیست   کاری بسیار ارزشمند است. یکی از اقدامات مهم در نمایشگاه آن بود که تمامی سازمانها به اهمیت محیط زیست   توجه کنند.

کرباسیان افزود: سازمانها و شرکتهای مختلف به طور جدی کارهای انجام شده در حوزه محیط زیست   را در این نمایشگاه ارائه کردهاند. به طور نمونه در حوزه فولاد مبارکه هزاران هکتار نهالی که نیاز کمتری به آب دارند، کاشته شده است. چنین اقداماتی در حوزه معادن نیز قابل مشاهده است.

وی تأکید کرد: بدون شک باید در حوزه محیط زیست   بیش از امروز هزینه شود. نباید از محیط زیست   ترسید، بلکه باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام شود. اقدامات انجام شده در برخی معادن و واحدهای صنایع معدنی حاکی از آن است که معدن میتواند به حفظ محیط زیست   کمک کند، اما این موضوع نیازمند صرف هزینه هایی بیش از گذشته و استفاده از فناوریهای برتر در این حوزه است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی  محیط زیست   داشتم، توجه سازمانها به رعایت قوانین محیط زیست   قابل درک بود. با توجه به اهمیت محیط زیست  ، استفاده از فناوری نوین در این حوزه میتواند به کاهش آسیبهای وارد از سوی بخش معدن کمک کند، اما این اتفاق با ارتباط میان کشورهای صاحب فناوری امکان پذیر میشود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دستور کار قرار داده، موضوع انتقال فناوری جدید به داخل کشور است.

انصاری: امیدوارم فولاد مبارکه طلایه دار حفظ محیط زیست شود

این گزارش حاکی است حجتالاسلام دکتر مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در بازدید از غرفه فولاد مبارکه ضمن آشنایی با فعالیتهای زیست محیطی  فولاد مبارکه، به دلبستگی خود به فولاد مبارکه اشاره کرد که از ابتدای آغاز فعالیتهای احداث کارخانه در جریان این فعالیتها بوده و هست و همچنان اخبار پیشرفتهای این شرکت را دنبال میکند و علاقه مند است شرکت فولاد مبارکه چون سایر عرصه ها طلایه دار حفظ محیط زیست   در صنعت باشد.

دکتر متصدی معاون محیط زیست   انسانی سازمان محیط زیست   نیز با حضور در غرفه فولاد ضمن آشنایی با آخرین تلاشهای صورت پذیرفته در زمینه حفظ محیط زیست   در فولاد مبارکه حفظ و رعایت استانداردهای زیست محیطی  را از وظایف سازمانها برشمرد و بر لزوم مشارکت صنعت و سازمان محیط زیست   در تدوین و بروز رسانی استانداردهای زیست محیطی  تأکید کرد.

ظهرابی: از گام های جدید زیست محیطی فولاد مبارکه استقبال می کنیم

ظهرابی مدیرکل محیط زیست   استان اصفهان از دیگر مسئولانی بود که از غرفه فولاد مبارکه بازدید و ضمن آشنایی با رویکردهای جدید فولاد مبارکه در زمینه حفظ محیط زیست   با تأکید بر حفظ منابع، انرژی و استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر و بهبود بهرهوری مصرف انرژی در شرکت فولاد مبارکه، خرسندی خود را از گامهای تازه در فولاد مبارکه ابراز و بر لزوم همکاری بیشتر و بهتر صنایع معدنی با ادارات محیط زیست   با رویکرد توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی با حفظ محیط زیست   تأکید نمود.

ایشان در این بازدید افزایش بهره وری انرژی، جلوگیری از اتلاف انرژی به صورت گرمایی و اتلاف منابع آب را نیز به عنوان گامهای اصلی و عملی در زمینه توسعه پایدار معرفی کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز