خبرگزاری کار ایران

رشد 15 درصدی تولید فولاد خام در فروردین امسال

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۵۴۹

میزان تولید فولاد خام کشور در نخستین ماه امسال 15 درصد رشد یافت ودر همین حال تولید محصولات فولادی ایران نیز 17درصد رشد پیدا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایمیدرو؛  شرکت های فولاد ساز کشور در ماه فروردین امسال، یک میلیون و 734 هزارتن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال 95، یک میلیون و 507 هزار تن بود.

از این میزان ، یک میلیون و 334 هزار تن توسط «بخش خصوصی شده» و 400 هزار تن توسط «بخش خصوصی» تولید شده است.

علاوه بر این طی فروردین ماه، یک میلیون و 567 هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، کلاف، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره) در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال 95 (یک میلیون و 334 هزار تن)، حاکی از رشد 17 درصدی است.

از آمار یاد شده، 989 هزار تن توسط «بخش خصوصی شده» و 578 هزار تن توسط «بخش خصوصی» تولید شده است.

بنا به این گزارش، طی مدت یاد شده 439 هزار تن فولاد خام و 102 هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال 95 (343 هزار تن شمش و 172 هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب 28 درصد رشد و 41 درصد کاهش داشته است. همچنین طی فروردین ماه، واردات فولاد خام نداشته ایم و تنها 29 هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (263هزار تن انواع محصولات فولادی) 89 درصد کاهش نشان می دهد.

بنا به این گزارش، تفکیک «بخش خصوصی شده» مربوط به شرکت هایی است که طی سال های گذشته تحت اصل 44 قانون اساسی واگذار شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز