خبرگزاری کار ایران

عشایر؛ تولیدکننده 25 درصد گوشت قرمز کشور

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۵۲۵

رئیس سازمان عشایر ایران گفت : عشایر سالانه 190 هزار تن گوشت معادل 25 درصد گوشت کشور را تولید می کنند.

به گزارش ایلنا از قزوین، کرم علی قندالی ریس سازمان عشائر ایران ظرفیت های عشایر را تولید گوشت قرمز ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از توانمندی های خوب عشایر در تولید گوشت است که می توانند سالانه 190 هزار تن گوشت معادل 25 درصد تولید گوشت کشور را تولید کنند که با توجه به ظرفیت دو سال گذشته 25 تا 30 درصد در زنجیره تولید گوشت قرمز رشد داشته ایم.

وی در ادامه عشایر را مهمترین و اصلی ترین عامل در حفاظت از عرصه های مراتع کشور دانست و افزود: وجود مرتع مناسب یکی از ظرفیت های خوب برای عشایر است که اولین وظیفه ؛ حفظ و صیانت از منابع پایه آب و خاک و منابع طبیعی است .

قندالی عنوان کرد: بهترین مراتعی که ماهیت آن عاری از دستبرد انسانی است و به حالت بکر باقی مانده عرصه های مربوط به مراتع و منابع طبیعی عشایر است بنابراین عشایر نقش بسزایی در صیانت از مراتع و منابع طبیعی دارند .

وی افزود: 84 میلیون هکتارمرتع در کشور وجود دارد که 24 میلیون هکتار آن در چرای دام است .

رئیس سازمان عشایر ایران با بیان اینکه استان قزوین به عنوان یکی از قطب های کشاورزی، بستر مناسبی برای کشاورزی دارد خاطر نشان کرد: این استان مدرن ترین نوع تکنولوژی و فنون جدید کشاورزی را دارد و در ابعاد مختلف این بخش رشد خوبی داشته و حتی در بخش دام و دامپروری از قدمت و سابقه بسیاری برخوردار است.

قندالی گفت: 74 درصد درآمد عشایر از محل دام و دامپروری است و یکی از کارهای مهم برای آنان توجه به بخش دام و دامپروری و داشتن مرتع مناسب است.

وی یاد آور شد: یکی از ظرفیت های خوب عشایر نوع زندگی خاص و بهره وری است که می توانند از منابع خدادادی و طبیعی به نحو شایسته بهره وری کنند.

وی بر لزوم اهمیت فعال کردن و بهره مندی از ظرفیت مناسب عشایر در حوزه های مختلف تاکید کرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: در حوزه تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز و بخش بحران؛ تسهیلات مناسب با سود 4 تا 10 درصد پرداخت خواهد شد.

قندالی اضافه کرد : در زنجیره تولید گوشت باید عشایر را به سمت سایر تولیدات دامی مثل شیر ، صنایع دستی و صندوق خرد زنان روستایی سوق دهیم. برای هر صندوق خرد زنان روستایی 25 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد و دور برگشت 5 ساله پرداخت خواهد شد.

وی به اهمیت سرشماری سال 1397 عشایر کشور اشاره کرد و گفت: در کشور 200 تعاونی عشایری با حدود 20 هزار خانوار عضو وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: عشایر نیازهای بسیاری دارند که می توان به مشکلات قشلاقی و اجرایی نشدن بیمه اجتماعی عشایر اشاره کرد.

قندالی بر لزوم تشکیل شورای عالی عشایر در استان با ریاست استاندار قزوین تاکید کرد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز