خبرگزاری کار ایران

افزایش تولید و امنیت غذایی در سایه توسعه مکانیزاسیون در کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۲۷۷

رئیس اداره فناوری مکانیزه کشاورزی مازندران گفت: دستیابی به تولید غذا و امنیت غذایی جزو با توسعه مکانیزاسیون و استفاده از ابزار و تجهیزات و فن‌آوری‌های مناسب غیرممکن است.

به گزارش ایلنا از ساری، پرویز موسی‌نژاد رئیس اداره فناوری مکانیزه کشاورزی مازندران اظهار کرد: مکانیزاسیون به عنوان یک عامل تعیین کننده و حیاتی در اقتصادی کردن تولید محصولات کشاورزی و افزایش توانایی انسان در انجام کار و بهره‌وری و استفاده بهتر از نهاده‌های کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌توان مکانیزاسیون را به عنوان یکی از فعالیت‌های اثرگذار در بخش کشاورزی نام برد.

وی دستیابی به تولید غذا و امنیت غذایی را علاوه بر مسائل به‌زراعی و به‌نژادی جزو با توسعه مکانیزاسیون و استفاده از ابزار و تجهیزات و فن‌آوری‌های مناسب غیرممکن دانست.

رئیس اداره فناوری‌‌های مکانیزه کشاورزی مازندران تامین ابزار مورد نیاز مکانیزاسیون شامل ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: تامین ادوات کشاورزی سال‌ها است که مد نظر مسؤولان بخش کشاورزی است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در چهار سال اخیر برای تجهیز و نوسازی ماشین‌ها و ادوات کشاورزی 2 هزار و 306 میلیارد ریال تسهیلات بانکی جذب شد، گفت: این میزان تسهیلات برای خرید 2 هزار و 530 دستگاه تراکتور، 40 دستگاه کمباین غلات، یک‌هزار و 235 دستگاه کمباین برنج، 362 دستگاه نشاکار و 2 هزار و 214 دستگاه ادوات و تجهیزات کشاورزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای یک‌هزار و 377 ماشین خودگردان کشاورزی تشکیل پرونده شد که یک‌هزار و 328 ماشین کشاورزی پلاک‌گذاری شده است.

رئیس اداره فناوری‌‌های مکانیزه کشاورزی مازندران به نظارت بر برداشت کمباین‌های غلات و برنج اشاره کرد و افزود: در چهار سال اخیر یک‌هزار و 688 دستگاه کمباین قبل از برداشت و یک‌هزار و 431 دستگاه حین برداشت نظارت فنی شده است.

 
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز