خبرگزاری کار ایران

لزوم تغییر مشی دستگاه دولتی در مواجهه با منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۹۶۱

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم تغییر نگاه و نگرش دولت به طرح های منابع طبیعی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته سه شنبه در نشست کارگروه ملی مقابله با بیابانزایی اظهار کرد: برای جلب هر چه بیشتر مشارکت مردمی و مستند سازی طرح های بیابانزدایی و مقابله با ریزگردها، کار گروه ملی مقابله با بیابانزایی باید از رسانه ها و متخصصان مردم شناسی و جامعه شناسی بهره ببرد.

وی افزود: با فرهنگسازی می توان مردم منطقه را از پیامد ها و مشکلاتی که با اجرای بعضی از طرح ها مانند ایجاد سد جدید در سرشاخه های دجله و آثار آن بر بین النهرین ایجاد می شود، مطلع کرد.

حجتی در همین حال سازگاری و همراهی با طبیعت در اجرای طرح ها را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: به باور من اگر با طبیعت همراه و سازگار شویم و آن را تخریب نکنیم، طبیعت هر آنچه که بشر می خواهد در اختیارش قرار می دهد.

وی با بیان این که طبیعت ایران نسبت به متوسط اقلیم جهانی، خشک تر و خشن تر است، تصریح کرد: خداوند ظرفیت پوشش گیاهی را در کشور ما خلق کرده و ما باید از طبیعت به نحو شایسته بهره برداری کنیم.

وی همچنین بر تغییر شیوه ها و نگاه دولتی در اجرای طرح های منابع طبیعی تاکید گذاشت و گفت: ما در نگاه و روش های دولتی همواره به دنبال اعتبارات مالی، امکانات، تسهیلات و نیروی انسانی هستیم در حالی که باید در موضوعات مربوط به عرصه های چند میلیون هکتاری منابع طبیعی خود را مانند یک NGO فرض کنیم که می خواهد با کمک دولت و مشارکت مردمی، طرح ها را اجرا کند.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم جلب مشارکت مردم برای اجرای طرح های جامع آبخیزداری و مقابله با بیابانزایی تاکید و خاطرنشان کرد: دولت باید در کنار مردم در جهت تسهیل امور اقدام کند.

حجتی همچنین استفاده از دانش و کمک های فکری سایر کشورها و کنوانسیون های بین المللی در حوزه منابع طبیعی برای اجرای برنامه ها و طرح ها را ضروری خواند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به افزایش اعتبارات اجرای طرح های مقابله با بیابانزایی در بودجه 96 از این اقدام دولت تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز