خبرگزاری کار ایران

تولید 18 تن جلبک کلوز در شهرستان دلیجان

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۰۳۴

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 15 تن ریز جلبک و 200 تن ماهی به روش قفس در این استان تولید شده است.

به گزارش ایلنا از اراک، حسن اکبری مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: این شرکت با ظرفیت تولید ۱۸ تن ریز جلبک خوراکی با مصرف انسانی با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال از محل آورده سرمایه گذار در شهرستان دلیجان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: هم اینک بهره برداری از مرحله نیمه صنعتی این شرکت آغاز شده و در این مرحله برای ۱۲ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی این استان اشتغال زایی شده است و پیش بینی می شود با بهره برداری از مرحله صنعتی و دوم این شرکت برای ۹۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست این شرکت، ریز جلبک های خوراکی و مرحله دوم رنگ دانه های خوراکی طبیعی و ویتامین (ب) مورد نیاز شرکت های دارویی تولید شود.

اکبری، تولید ماهی به روش قفس را یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۵ تن ماهی به روش قفس در استان مرکزی تولید شد و با اقدام ها و برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود امسال ۲۰۰ تن ماهی به روش قفس در این استان تولید شود.

وی ادامه داد: تولید ماهی به روش قفس در ۲ شهرستان هندودر و تفرش انجام می شود و در آینده نزدیک تولید ماهی به این روش در شهرستان های خمین و شازند نیز آغاز می شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده تولید ماهی به روش قفس تا پایان برنامه ششم توسعه، در این استان به ۲۵۰ تن افزایش می یابد.

اکبری گفت: کاهش هزینه تولید، عدم نیاز به زمین برای ساخت استخر و تولید ماهی در دریاچه ها و سدها به جای استفاده از آب شرب از جمله مزایای تولید ماهی به روش قفس است.

وی از تولید ۳۰۰ کیلوگرم خاویار برای نخستین بار در استان مرکزی در سال جاری خبر داد و گفت: سه واحد پرورش ماهیان خاویاری در این استان فعال و عملیات ساخت یک واحد دیگر نیز کلید خورده است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: قسمتی از محصول خاویار این واحد برای تولید بچه ماهی استفاده می شود و پیش بینی شده که حدود ۱۰۰ کیلوگرم خاویار نیز به خارج از کشور صادر شود.

اکبری گفت: تخم ماهیان خاویاری از گرانترین غذاهای جهان است و بهره برداری از این واحدها و صادرات محصول خاویار می تواند ارز آوری و ارزش افزوده بالایی را برای استان و کشور فراهم کند.

وی از بهره برداری از شرکت تولید خوراک ماهی در شهرستان خمین خبر داد و گفت: این شرکت با حجم سرمایه گذاری هفت میلیون دلار در این شهرستان ایجاد می شود که در مرحله نخست این شرکت ۱۲ هزار تن و در فاز دوم و سوم ۵۷ تن خوراک ماهی در سال تولید شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: سه مجتمع بین راهی آبزی پروری شامل مجتمع آبزی پروری قزل پارک، دوراهی شازند و سد ۱۵ خرداد به فعالیت اشتغال دارند.

اکبری افزود: مجتمع قزل پارک از سال ۸۶ با تولید ۲۰ تن ماهی قزل آلا در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار ایجاد شد و مقرر شده است مرحله دوم این مجتمع در زمینی به مساحت شش هکتار و احداث پنج رودخانه تفریحی و فروشگاه ارگانیک ایجاد شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی سال گذشته با تولید ۶۸ تن ماهی خاویاری رتبه پنجم را در این حوزه در سطح کشور به خود اختصاص داد.

وی در پایان گفت:این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است. دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری، بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز