خبرگزاری کار ایران

از سوی هیئت وزیران ابلاغ شد؛

مصوبه پرداخت 900 میلیارد تومانی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۴۳

معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در خصوص اختصاص نه هزار میلیاردریال تسهیلات از طریق بانک های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران در جلسه ۲۱/۳/۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده (۳۶) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوب ۱۳۹۳- تصویب کرد:

۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای تبصره (۵) ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی- مصوب ۱۳۶۸- مبلغ نه هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۹) ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

۲- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات اقدام نماید.

۳- تضمین دولت نافی وظایف بانک ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نبوده و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی اقدام نماید.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور این مصوبه را به وزارت جهادکشاورزی- سازمان برنامه و بودجه کشور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز