خبرگزاری کار ایران

کاشت مکانیزه نشاء سویا برای نخستین‌ بار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۲۳۴

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: نشاء مکانیزه سویا برای نخستین‌بار در مازندران در بخش مرکزی میاندورود اجرایی شده است.

به گزارش ایلنا، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از نشاء مکانیزه سویا در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین‌بار در سطح مازندران کاشت نشاء مکانیزه سویا در سطح یک هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان انجام شده است. 

وی بیان کرد: ارقام کاشت شده از ارقام رایج کشت شده در منطقه مانند کاسپین، ساری و نکادر بوده که در صورت فراهم بودن ماشین‌های کشاورزی تخصصی برای این کار، ضمن راحتی زراعت این محصول از نظر اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به مزایای کاشت در این روش، خاطرنشان کرد: مصرف بهینه آب در مزرعه که سبب کاهش مصرف آب در واحد سطح می شود، کاهش مصرف بذر در هنگام کاشت در واحد سطح و اعمال مدیریت کنترل شده روی گیاه در هنگام کاشت، مبارزه آسان‌تر با علف‌های هرز و مدیریت بهتر در مرحله داشت گیاه در زمین و ... است.

موسوی با بیان اینکه سویا گیاهی است که در بهار به‌عنوان کشت نخست و در تابستان به‌عنوان کشت دوم کشت می شود، افزود: سویا دارای ریشه اصلی عمیقی بوده که می‌تواند تا 150 سانتی‌متری خاک نفوذ کند.

وی در پایان گفت: وزن هزار دانه در سویا بین 80 تا 450 گرم متغیر است اما در ارقام زراعی متداول وزن هزار دانه بین120 تا 230 گرم است و دانه سویا حدود 47 درصد وزن اصلی گیاه را در زمان رسیدن تشکیل می‌دهد.

 

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز