خبرگزاری کار ایران

ماجرای وکیل ٢٠ میلیاردی همچنان بلاتکلیف

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۶۳۶

به گزارش ایلنا، دی ماه سال گذشته بود که علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم اراک در مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از آلومینیوم‌سازی ایران (ایرالکو) خبر داد و گفت: با عنایت به وظایف قانونی مقرر برای نمایندگان مجلس در حوزه نظارت و به منظور دفاع از حقوق تمامی ذینفعان در شرکت آلومینیوم سازی ایران و نیز در جهت صیانت همه جانبه از بیت المال، درخواست تحقیق و تفحص از شرکت آلومینیوم سازی ایران (ایرالکو) تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

از آن زمان تا به امروز بیش از شش ماه می گذرد اما خبری از تفحص از این شرکت عرض و طویل نیست.

شرکتی که پشت پرده های بسیاری تا به امروز داشته است.  

یکی از موضوعات شبهه برانگیز و مبهم در موضوع تفحص دستمزد ٢٤ میلیاردی وکیل شرکت آلومینیوم ایران است که به وکیل ٢٠ میلیاردی معروف شد.

فردی که توسط مدیرعامل وقت برای رسیدگی و رتق و قتق برخی شکایت‌ها از یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در کشور به کارگمارده شد.

دهم خردادماه ٩٤ بود که حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه ای در مراسم معارفه رییس کل دادگستری استان مرکزی با انتقاد از حق الوکاله 20 میلیارد تومانی یک وکیل بابت پرونده ای در استان مرکزی گفت: معلوم است به دنبال چنین پول هایی فساد وجود دارد که دستگاه قضا باید با نظارت بیشتر از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

حدود دو هفته بعد از آن نیز رئیس کل دادگستری استان مرکزی از دستگیری وکیل ٢٠ میلیاردی در اراک خبر داد و گفت: این وکیل که اصالت غیربومی دارد از یکی از شرکت های بزرگ اراک که بخشی از سهام آن دولتی است، در پرونده ای حدود ٢٠ میلیارد تومان تحت عنوان حق الوکاله گرفته است و برابر سیاست های کشور رسیدگی به تخلفات وی با قوت و جدیت دنبال می شود.

با گذشت چند سال از این موضوع همچنان این پرونده بلاتکلیف است. متاسفانه تحقیق و تفحص مجلس نیز از شرکت آلومینیوم ایران پس از طرح متوقف شد تا این ماجرا همچنان مبهم باقی بماند.

سوال اینجاست که مدیرعامل وقت که هم اکنون در هیات مدیره فعلی نیز حضور دارد و معاون یکی وزارتخانه ها است بابت رسیدگی و حل چه نوع مشکلی رقمی خارج از عرف و بالغ بر ٢٠ میلیارد تومان به وکیل مورد نظر پرداخت کرده است.

سوالی که امیدواریم لااقل وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت از معاون خود پیگیری و جویا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز