خبرگزاری کار ایران

اعطای تسهیلات بلاعوض به طرح های آبیاری تحت فشار

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۶۸

مدیر جهاد کشاورزی بیجار از اعطای تسهیلات بلاعوض به طرح های آبیاری تحت فشار خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد عباسی مدیر جهادکشاورزی بیجار با دعوت از کشاورزان شهرستان برای اصلاح روش آبیاری گفت: در ازای هر هکتار آبیاری بارانی 50 میلیون ریال و هر هکتار آبیاری قطره ای 70 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

عباسی اضافه کرد: اقدامات غیرسازه ای همچون آموزش کشاورزان، استفاده از ارقام مقاوم به تنش و خشکی، حذف گیاهان پرمصرف آب، استفاده از گیاهان با دوره رشد کوتاه و نیاز آبی کمتر و اصلاح روش های آبیاری برای ارتقای راندمان آب و مزارع و بهینه سازی مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهادکشاورزی بیجار در ادامه مطرح کرد: از تاریخ 10/4/96 خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در تمامی مراکز خرید گندم آغاز و تاکنون 10 هزار تن گندم در 19 مرکز خرید در سطح شهرستان خریداری شده است.

 وی بیان کرد: میانگین خرید هر کیلو گندم 13000ریال است که در صورت پاکی گندم تا 13140 ریال نیز افزایش خواهد یافت .

 این مقام مسئول افزود: کشاورزان می توانند در صورت بروز هرگونه نارضایتی از مراکز خرید با شماره تلفن 38230765 اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بیجار تماس حاصل نمایند.

عباسی در ادامه تصریح کردند: همزمان با برداشت گندم، برداشت کلزا(دانه های روغنی) در سطح 39 هکتار از اراضی آبی شهرستان آغاز شده است و تاکنون 26 تن دانه روغنی کلزا تحویل مراکز خرید داده شده که خرید تضمینی آن در شهرستان توسط اداره تعاون روستایی انجام می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید کلزا در شهرستان 2/5 تن در هکتار است گفت: قیمت هرکیلو کلزا 27830 ریال می باشد و به امید خدا ظرف 10 الی 15 روز کل مبلغ کلزای خریداری شده به کشاورزان پرداخت می شود.

 

 

عباسی در پایان با اشاره به اینکه کلزا گیاهی با مصارف خوراکی است و یکی از با کیفیت ترین دانه های روغنی به شمار می آید که دارای طیف وسیعی از سازگاری اقلیمی است به کشاورزان توصیه کرد: برای حفظ و افزایش کیفیت و حاصلخیزی خاک و کنترل علف های هرز، در تناوب با کشت گندم و جو نسبت به کشت گیاه کلزا که ریشه آن تا عمق یک متری خاک نفوذ می کند اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز