خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان:

حمایت های دولت از صنعت فولاد ادامه یابد‏

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۹۹۲

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اهمیت صنعت فولاد گفت: با توجه به برنامه ریزی، برای رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در ۱۴۰۴ ، امیدوارم شاهد حمایت های همه جانبه دولت برای دستیابی به این هدف باشیم.

به گزارش ایلنا ،سبحانی افزود: در مراحل ابتدایی راه‌اندازی این واحد صنعتی، مشکلات بسیار زیادی بر سر راه قرار داشت؛ اما با حمایت دولت مردان وقت و نمایندگان استان خراسان در مجلس شورای اسلامی و با اتکا به خداوند متعال و تلاش شبانه روزی، راه اندازی این مجتمع عظیم ادامه یافت؛ تا سرانجام روی پای خودمان ایستادیم و اگرچه به سختی، اما پیش رفتیم.

مدیرعامل فولادمبارکه، همکاری اتاق های بازرگانی استانها را به عنوان پارلمان بخش خصوصی، درجهت توسعۀ کشور امری مؤثر و مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: امیدواریم ارتباطی که بین کمیسیون صنایع استان خراسان و استان اصفهان برقرار شده است، علاوه بر تبادل اطلاعات و تجربیات، در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی‌های مسئولان تأثیرگذار باشد.

بهرام سبحانی اضافه کرد: امروزه صنعت ما مشکلات مختلفی دارد و مشکلات در همۀ حوزه ها متفاوت است و تفاوت در نیازها، تدبیر برای رفع مشکلات را دشوارتر میکند.

وی با تأکید بر ظرفیت های موجود در بخش معدن و صنایع معدنی کشور، تصریح کرد: کشور ایران میتواند با استفاده از این ظرفیتها جایگاه خود را تا ردۀ هشتمین کشور تولیدکنندۀ فولاد جهان ارتقا دهد.

مدیرعامل اسبق مجتمع فولاد خراسان، این مجتمع را مصداق بارز یک واحد فولادسازی موفق در کشور ارزیابی کرد و گفت: اینکه فولاد خراسان تمام مایحتاج خود در استان را خودش تهیه میکند، قابل تحسین و تقدیر است. ما باید توجه داشته باشیم که دسترسی به معدن، راه آهن، گاز، آب، زیرساختها و... ازجمله نیازهای اولیۀ تأسیس یک کارخانه است و باید به این مسائل توجه جدی شود.

دکتر سبحانی در ادامه با اشاره به هدف دستیابی به ۵۵ میلیون تن فولاد در سند چشم انداز ۱۴۰۴ در صنعت فولاد کشور گفت: نباید برای حل مسائل مقطعی و بدون انجام کارهای تحقیقاتی، واحدهای فولادسازی در مکان های نامناسب ایجاد شود؛ زیرا این قبیل اقدامات به ضرر اقتصاد خرد و کلان کشور است. اینکه چه کسی سرمایه گذاری کند مسئلۀ دوم است؛ مسئلۀ اول این است که این منابع ملی در مکانی هزینه شود که صرفه و توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد.

مجتمــع فــولاد خــراسان اولیــن مجموعه ای در کشور خواهد بود که تمام نیازهای آن در استان محل استقرار تأمین میشود

در این دیدار مدیرعامل فولاد خراسان نیز در سخنانی به نحوۀ راه اندازی و تشکیل این مجتمع فولادسازی پرداخت و گفت: احداث کارخانه در شهرستان نیشابور بیشترین امتیاز را برای ایجاد یک مجتمع فولادی با دو میلیون تن تولید به خود اختصاص داد و از سال ۶۹ عملیات شکل گیری این شرکت آغاز شد.

سید حسن احمدی ادامه داد: اولین مرحلۀ بهره برداری از این کارخانه در خردادماه ۷۶ با حضور رئیس جمهور وقت، آیت الله مرحوم هاشمی صورت گرفت و به دنبال آن در خرداد سال ۸۰ با حضور رئیس جمهور وقت کارخانۀ نورد وارد مدار تولید شد و کارخانۀ فولادسازی نیز در بهمن ماه ۸۰ با حضور وزیر محترم صنایع و معادن وقت انجام شد، در دولت نهم و دهم نیز دو کارخانۀ احیا مستقیم با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن تولید، در بهمن ماه ۸۸ و در بهمن ماه ۸۹، در مدار تولید قرار گرفت. در ۷ اردیبهشت ماه جاری نیز افتخار این را داشتیم که با حضور تعدادی از وزرا، کارخانۀ فولادسازی شمارۀ ۲ را وارد مدار تولید کنیم.

وی سرمایۀ ثبتی مجتمع فولاد خراسان را ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه مساحت فولاد خراسان ۱۴۰۰ هکتار است، گفت: چشم انداز فولاد خراسان در سند توسعۀ ۱۴۰۴ به این صورت مقرر شده است که ۵ میلیون تن کنستانترۀ سنگ آهن، ۵ میلیون تن گندله، ۳.۵ میلیون تن آهن اسفنجی، ۳.۵ میلیون تن فولاد خام در این مجتمع تولید شود. اگر این ظرفیتها تکمیل شود این مجتمع اولین مجموعه ای در کشور خواهد بود که تمام نیازهای آن در استان محل استقرار تامین میشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز