خبرگزاری کار ایران

شکوفایی شهرک‌های صنعتی با اختصاص مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۰۵۰

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: با اختصاص 30 درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری ها و دهیاری ها به شهرکهای صنعتی کشور شاهد شکوفایی و رونق واحدهای تولیدی مستقر خواهیم بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی یزد، "فرشاد مقیمی" در سفر به استان یزد و بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی اردکان با ذکر این مطلب گفت: پس از تصویب مجلس شورای اسلامی برای اختصاص مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنعتی به شهرکهای صنعتی، امیدواریم اقدامات مثبتی برای توسعه و تکمیل زیرساخت های موجود انجام شود.

وی در دیدار با مسئولین شرکت خدماتی شهرک صنعتی اردکان با اشاره به تخصیص اعتبارات عمرانی گفت: با توجه به فصل اختصاص بودجه عمرانی به شهرکهای صنعتی و لزوم عنایت ویژه فرمانداران به حوزه صنعت و تولید، ضروریست رایزنی و  پیگیری های لازم با مسئولین استانی برای اختصاص بودجه مناسب برای شهرکهای صنعتی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: واگذاری اراضی حاصل از بازپس گیری و خلع ید در شهرکها و نواحی صنعتی به سرمایه گذاران جدید بایستی به عنوان یکی از شاخص های عملکرد شرکت های استانی لحاظ شود.

مقیمی ادامه داد: یکی از شاخص هایی که در ارزیابی عملکرد شرکت شهرکهای صنعتی کشور ضرورت دارد لحاظ شود، نحوه واگذاری اراضی حاصل از بازپس گیری و خلع ید به متقاضیان و سرمایه گذاران واقعی است.

وی با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در سال جاری اظهار داشت: در سالی که به گفته مقام معظم رهبری با شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است اهتمام و تلاش مجموعه استانها باید بر حمایت و کمک به واحدهای صنعتی برای حفظ و یا افزایش اشتغال موجود باشد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی یزد نیز در حاشیه این بازدید گفت: طی جلسه ای که صبح امروز با حضور معاون برنامه ریزی سازمان برگزار شد 8 پرونده واحدهای صنعتی که با مشکلاتی روبرو بودند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید مسعود عظیمی افزود: پرونده های مطروحه با نهایت مساعدت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در جهت رفع مشکل سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: همچنین با حضور در منطقه ویژه اقتصادی یزد از 2 واحد تولید کننده فراورده های سوختی بازدید به عمل آمد و از نزدیک با فرآیند تولید و نحوه ساخت و ساز این واحدها آشنا شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز