خبرگزاری کار ایران

ناشران دیجیتال و شرکت‌های نوپا، می‌توانند عضو اتاق بازرگانی ایران شوند

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۲۱۰

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشارزی ایران در نامه ای به رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که اتاق ایران امکان عضویت تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و شرکت‌های نوپا در اتاق ایران را فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ شرکت‌های حوزه فاوا و استارتاپ ها که در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند نیز می توانند به عضویت اتاق ایران درآیند و کارت بازرگانی دریافت کنند.

کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران با هماهنگی‌های به عمل آمده و تفسیر مبانی حقوقی و تعاریف، فراهم‌سازی امکان عضویت و دریافت کارت بازرگانی برای شرکت‌های حوزه فاوا و نشر دیجیتال را اعلام کرد و رئیس اتاق ایران نیز در نامه‌ای به وزیر ارشاد، این موضوع را عنوان کرد.

در بخشی از نامه رئیس اتاق ایران به وزیر فرهنگ آمده است: بر اساس ماده ۳ قانون مقررات صادرات و واردات، انجام صادرات و واردات کالا به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است. با توجه به این که طبق بند ۱ و تبصره ۲ ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، مقرر شده که دارندگان پروانه بهره‌برداری در حوزه فاوا از دریافت برخی مدارک برای دریافت کارت بازرگانی معاف هستند، بنابراین مشخص است که ممنوعیت و محدودیتی برای دریافت این کارت توسط دارندگان پروانه بهره‌برداری در حوزه فاوا وجود ندارد.

در بخش پایانی این نامه آمده است: طبق ماده ۱ آیین‌نامه نحوه عضویت در اتاق‌های بازرگانی مصوب سال ۱۳۷۴ شورای عالی نظارت بر اتاق ایران به نظر می‌رسد اگر تفسیر موسعی از آیین‌نامه صورت گیرد چون شرکت‌های نوپا، خلاق و نوآوری که بر بستر ICT فعالیت می‌کنند کار تولیدی انجام می‌دهند مشکلی برای موافقت با درخواست کارت بازرگانی توسط این شرکت‌ها و عضویت آنها در اتاق ایران وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز