خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد؛

برنامه ایجاد ۲۵۰ هزار شغل در بخش بازرگانی و اصناف در سال ۹۶

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۲۹۳

رییس اتاق اصناف ایران گفت: مطابق مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، در سال جاری ایجاد ۲۵۰ هزار شغل در بخش خدمات بازرگانی و اصناف در کشور پیش بینی شده است

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در حاشیه دومین گردهمایی روسای اتاق های اصناف استان مرکزی که در شهرستان تفرش برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مزیتی که در بخش بازرگانی و بنگاه های کوچک و متوسط  وجود دارد، امیدواریم این هدف را محقق کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امسال باید ۹۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف در کشور ایجاد شود که سهم اصناف و بازرگانی ایجاد ۲۵۰ هزار شغل است.

فاضلی گفت: تحقق برنامه مذکور هم سرمایه عظیم و هم اراده بسیار قوی می طلبد که درخواست مبنی بر ایجاد تسهیلات و تمهیدات از سوی دولت  و همچنین اصلاح دستورالعمل ها در جهت تسهیل امور از جانب اتاق اصناف شده است.

وی همچنین خواستار اصلاح قوانین مخل کسب و کار از سوی مجلس شورای اسلامی شد و افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار و بهبود توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد امنیت در فضای کسب وکار، گام های بلندی برداشته شده اما کافی نبوده است.

فاضلی با اشاره به اصلاح قانون نظام صنفی در سال ۹۲ گفت: در این اصلاحیه با تعامل بین اتاق اصناف ایران ، مجلس شورای اسلامی و دولت  بعضی از مسایل از جمله متعادل کردن ساختار های دخالتی بعضی نهادها و سپردن امور اصناف به خودشان اصلاح شد که گام بسیار بلندی بود اما در شرایط فعلی، قانون نظام صنفی همچنان ایراد دارد و باید بازنگری و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه سپردن اختیار بنگاه ها به خود آنها در افزایش ایجاد اشتغال موثر است؛ افزود: با اصلاح قوانین صنفی و ارجاع اختیار ۷۵ درصد از مواردی که در دولت و سایر نهادها  انجام می شود؛ به بخش خصوصی، می توان شاهد رونق وشادابی بیشتر در محیط کسب و کار  بود.

فاضلی با  اشاره به اینکه هدف اتاق اصناف ورود به بازارهای جهانی است، از تقویت مباحث اقتصادی در ساختار آی تی در کشور گفت و تاکید کرد که باید آن را برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار بنگاه صنفی توزیعی برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: ایجاد کارگروههای آموزشی مشترک بین اتاق اصناف و کشورهای اروپایی و آسیای شرقی از برنامه های اتاق اصناف است. دعوت از کشور آسیای شرقی پس از کشورهای اروپایی درشش ماهه دوم سال در دست اقدام است که اتاق اصناف در نظر دارد از طریق این شرکای تجاری مبحث سرمایه گذاری بنگاه ها را  تعریف و معرفی کند./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز