خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهمنامه همکاری بانک توسعه تعاون و خانه تعاون‌گران ایران

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۹۲۰

به‌منظور افزایش و تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد و توانمندسازی تعاونی‌ها بانک توسعه تعاون و خانه تعاون گران ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

حجت‌الله مهدیان، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این مراسم ضمن ابراز آمادگی بانک مبنی برتأمین نیازهای مالی و حمایت همه‌جانبه از خانه تعاون گران ایران نقش این سازمان را در جهت جذب منابع و همچنین بالا بردن سطح کمی و کیفی تعاونی‌ها مهم ارزیابی نمود.

وی ضمن تأکید بر جایگاه و اهمیت تعاون گران در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه،70 درصد منابع این بانک صرف اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها و 30 درصد از منابع به سایر بخش‌ها اقتصادی تعلق می‌گیرد.

 مدیرعامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: فعالیت این بانک در بخش تعاونی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و رسیدن به سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی گردد ازاین‌روحمایت دولت  ووزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی می‌تواند نقش موثری دررسیدن به این هدف مهم ایفا نماید.

مهدیان عملکرد بانک را مثبت ارزیابی نمود و تأکید کرد بانک توسعه تعاون با سرمایه اولیه 5 هزار میلیارد ریال تأسیس گردید که هم‌اکنون این میزان به 9 هزار میلیارد سرمایه افزایش پیدا نموده است.

رئیس هیئت‌مدیره بانک با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه مشارکت بخش تعاونی در فعالیت‌های اقتصادی و کمک به حضور فعال وایفای نقش موثرتعاونی‌ها دربازارهای پولی و سرمایه ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه به شمارمی آید.

وی همچنین تشویق تعاونی‌ها به رتبه‌بندی اعتباری و توانمندسازی مدیریت در تعاونی‌ها را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه دانست و افزود: ترغیب تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها جهت افزایش ارتباط با بانک توسعه تعاون و کمک به اجرای طرح‌های ملی و منطقه‌ای بانک ازجمله مواردی است که در بهبود ارائه خدمات در این تفاهم‌نامه ذکرشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز