خبرگزاری کار ایران

حل بحران زیست محیطی کشور با آبخیزداری، آبخوان داری و حفظ جنگل ها و مراتع

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۷۳

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت:مسایل زیست محیطی کشور و بحران آب از طریق آبخیزداری، آبخوان داری و حفظ جنگل ها و مراتع حل می شود.

به گزارش ایلنا، مهندس خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری امروز شنبه در مراسم گرامیداشت هفته دولت با اعلام این مطلب اظهار کرد: با آن که منابع زیر زمینی آب بالای 55 درصد منابع آب کشور را تامین می کند، اما پس از انقلاب اسلامی کمتر از نیم درصد اعتبارات به بازسازی این منابع اختصاص یافته است.

وی افزود: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه، بودجه خوبی به منابع طبیعی اختصاص یافته و اعتبارات در این حوزه چند برابر شده است.

جلالی ابراز امیدوار کرد که سیاست هایی که در دولت یازدهم پایه گذاری شده مانند برجام، با تدبیر و درایت این دولت به رغم سختی ها و همچنین سلطه گری ها و زورگویی های آمریکا به نتیجه نهایی برسد.

وی با اشاره به تصمیم خروج آمریکا از توافقنامه پاریس نیز اظهار داشت: این توافقنامه در زمینه تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین و پیامدهای آن نظیر تخریب زیست محیطی، افزایش گاز کربنیک و بیابانزایی و راهکارها مطرح است و از این رو خروج آمریکا از این توافقنامه یک افتضاح زیست محیطی محسوب می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اثرات مسایل زیست محیطی کمتر از تحمیل جنگ به کشورها نیست و از این رو همه کشورها باید برای کاهش تخریب محیط زیست تلاش کنند و ایران نیز در این راستا باید طی یک برنامه 10 ساله 12 درصد سرانه تولید گاز کربنیک خود را کاهش دهد.

وی در این مراسم ضمن تقدیر از کارکنان منابع طبیعی گفت: انسان مایه تحول است و هر سازمانی را باید بر اساس منابع انسانی ارزیابی کرد.

جلالی افزود: بسیاری از کشورها، منابع زیرزمینی ضعیفی دارند، اما به دلیل توجه به منابع انسانی و تربیت، آموزش و توانمند سازی آنها توانسته اند در عرصه های اقتصادی خود ارزش افزوده ایجاد کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز