خبرگزاری کار ایران

لزوم ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۱۲۲

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با توجه به تولید محصولات باغی ارگانیک در کردستان، ایجاد صنایع تبدیلی باغی در استان یک ضرورت و اولویت است.

به گزارش ایلنا، حسین صفایی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حاشیه بازدید از باغات شهرستان سروآباد به تولید سالانه 50 هزار تن انگور در باغات استان کردستان اشاره کرد و افزود: باید برای ایجاد صنایع تبدیلی در این استان بویژه انگور سرمایه گذاری کرد.

وی اظهار کرد: در صورتی که صنایع تبدیلی وابسته به بخش زراعی و باغی در استان کردستان ایجاد شود می توان نسبت به کاهش هزینه های حمل و نقل و افزایش اشتغال اقدام کرد و امکانات و زیرساخت های لازم برای صنایع فرآوری نظیره کنسانتره و تولید کشمش را ایجاد کرد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یادآور شد: از امسال شرایطی فراهم شده که تعاونی ها و اتحادیه های کشاورزی استان کردستان محصول انگور خود را در غرفه های خاص سازمان میادین استان تهران که یکی از بازارهای پر فروش کشور است، عرضه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه انگور کردستان در شهریور و در یک دوره کوتاه مدت 30 تا 40 روزه برداشت می شود به دلیل نبود سردخانه در این استان باید سریع به بازار مصرف عرضه شود بنابراین برای اینکه دوره عرضه این محصول را افزایش داده و ارزش افزوده بیشتری نصیب تولید کنندگان شود، ساخت سردخانه در استان توسط تشکل های کشاورزی یکی از برنامه های مهم و اولویت دار سازمان تعاون روستایی است.

به گفته وی، بازاریابی درست، نگهداری صحیح محصول و بسته بندی مورد پسند بازار باید در دستور کار تشکل های کشاورزی این استان قرار گیرد.

صفایی گفت: البته بخشی از انگور تولید شده درجه سه است که باید به کنسانتره تبدیل شود که در حال حاضر این محصول به برای تبدیل به کنسانتره به استان های شمال غرب کشور از جمله آذربایجان غربی فرستاده می شود.

وی اضافه کرد: یکی از مزیت های کشاورزی و باغداری در شهرستان سروآباد استان کردستان باغات انگور آن است که براساس آمار سالانه بیش از 13 هزار تن انگور در این باغات برداشت می شود که به دلیل ارگانیک بودن آن، محصول بسیار خوبی برای بازار مصرف است.

وی ادامه داد: برای اینکه انگور ارگانیک شهرستان سروآباد ارزش واقعی خود را بدست آورد و ارزش افزوده بیشتری نصیب تولید کنندگان شود باید تبلیغات خوبی کرد و تولید کنندگان بازار رسانی مناسبی در زمان برداشت این محصول داشته باشند.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: یکی از کارهایی که باید برای عرضه شناسنامه دار این محصول در بازارهای مصرف انجام شود انتقال آن به سردخانه است و مهمتر اینکه در زمانی غیر از زمان برداشت با برند انگور سروآباد به بازار مصرف عرضه شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز