خبرگزاری کار ایران

لزوم بستر سازی برای خودکفایی در تولید گوشت کشور

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۶۲

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های مناسب در کشور، استان‌های مستعد تولید گوشت قرمز شناسایی می‌شوند تا با ایجاد بسترهای لازم تولید گوشت قرمز در کشور را افزایش داده و کشور را از وابستگی واردات بی‌نیاز سازند.

به گزارش ایلنا از سنندج؛ حسن رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان کردستان و بازدید از طرح‌های مورد افتتاح بخش کشاورزی در هفته دولت اظهار داشت: کردستان در خصوص تولید گوشت قرمز در شرایط خوبی قرار  دارد.

وی افزود: اقدامات خوبی برای تولید گوشت قرمز در این استان انجام شده است که با پرداخت تسهیلات مناسب و نقدینگی در راستای ایجاد زیرساخت‌های این بخش می‌توان واحدهای غیرفعال را راه‌اندازی و واحدهای فعال را تقویت کرد، تا با توانمندی بیشتری نسبت به تولید گوشت قرمز اقدام نمایند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: با برنامه‌ریزی‌های مناسب در کشور، استان‌های مستعد تولید گوشت قرمز  شناسایی می‌شوند تا با ایجاد بسترهای لازم تولید گوشت قرمز در کشور را افزایش داده و کشور را از وابستگی واردات بی‌نیاز سازند.

وی گفت: در تولید باید علاوه بر کیفیت، جذب بازار در راستای صادرات تولیدات هدفمند لازم است و ایجاد زنجیره‌های تولید می‌تواند توسعه صادرات را به همراه داشته باشد که علاوه بر آن، نیاز 100 درصدی کشور به گوشت قرمز هم تامین شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی اظهار داشت: در بازدید از شهرستان‌های استان کردستان اقداماتی که برای بهسازی و نوسازی در ۶ سال اخیر در زمینه صنعت طیور انجام  شده است به خوبی مشهود است که باعث شده این توانمندی در راستای تامین نیازهای جوجه یک روزه، تولید خوراک طیور و عرضه به بازار چرخه مناسبی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در استان کردستان به دلیل همجواری با اقلیم عراق، فرصت صادرات را نیز ایجاد کرده است و می‌توانیم بسیاری از تولیداتمان را با ارزش افزوده بالا صادر نماییم گرچه ما تخم مرغ نطفه‌دار، جوجه یک روزه و گوشت مرغ را همچنان صادر کرده‌ایم.

رکنی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدات گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان کردستان، گفت: این واحدها با استفاده از تکنولوژی و دانش روز ساخته شده است که می‌تواند با مشارکت افرادی که سابقه فعالیت را دارند شرایط خوبی را در راستای تولید ایجاد نمایند.

وی در پایان با بیان اینکه شرایط صنعت دام و طیور کردستان رو به جلو است تاکید کرد: در مجموع شرایط مناسبی در استان کردستان ایجاد شده است و تنوع پروتئین، تولید مرغ و تخم مرغ، تکمیل زنجیره‌های تولید باعث تولید مازاد در استان شده که صادرات آن می‌تواند نقش مهمی در بهبود  تراز اقتصادی کشور داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز