خبرگزاری کار ایران

500 هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار مستعد ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۸۰

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از ایجاد 500 هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار خبر داد و گفت: اکنون هشت میلیون هکتار اراضی شیب دار کشور مستعد ایجاد باغ است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی انگور اظهار کرد: میزان بارندگی برای ایجاد باغ در این اراضی کافی است.

وی افزود: توسعه باغ ها در اراضی شیبدار در قالب طرح اقتصاد مقاومتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شده است.

وی افزود: در اراضی شیبدار می توان گونه های مختلف باغی نظیر انگور، بادام و زرشک کاشت.

طهماسبی با بیان اینکه مصرف انگور به عنوان 'غذا دارو' نزد مردم خیلی اهمیت دارد، ادامه داد: میانگین کشوری برداشت محصول انگور در هر هکتار اراضی دیم چهار تن است که می توان با بهره گیری از راهکارهای مناسب این میزان را افزایش داد.

وی با بیان اینکه عملکرد انگور دیم در خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است گفت: در این استان در هر هکتار باغ انگور دیم 7.5 تن انگور تولید می شود.

این مسئول تقویت خاک، آبخیزداری مردمی، جلوگیری از فرسایش خاک را از دیگر اهداف اجرای طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار عنوان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: متاسفانه بخشی از خاک کشور در بارندگی ها و جاری شدن سیل شسته می شود؛باید از این سرمایه ملی صیانت کنیم که با اجرای طرح آبخیزداری مردمی می توان از خاک حفاظت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز