خبرگزاری کار ایران

ایجاد اشتغال برای 5 هزار زن روستایی در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۱۹۹

مشار وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری اعلام کرد: در دولت یازدهم برای توانمند سازی زنان اقدامات خوبی انجام شد که ارائه آموزش برای 17 هزار زن روستایی و عشایر از جمله آنهاست که منجر به ایجاد اشتغال برای پنج هزار زن روستایی شد.

به گزارش ایلنا، فروغ السادات بنی هاشم روز سه شنبه در نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت دوازدهم افزود: در مجموع برای توانمندسازی زنان روستایی سه پروزه در این مدت اجرایی شد که یکی از آنها ترویج کارآفرینی و توسعه کسب و کار پایدار برای بانوان روستایی و عشایری بود.

وی تصریح کرد: به همین منظور تعدادی از این زنان که برای آنها ایجاد اشتغال شده است نشان تجاری نیز دریافت کرده اند و در قالب این طرح دوره های آموزش کارآفرینی و مهارتی برای ایجاد اشتغال ویزه این بانوان روستایی و عشایری انجام شد.

بنی هاشم ادامه داد: همچنین برای توانمندی زنان روستایی پروژه توسعه زنان تسهیل گر روستایی و عشایر به اجرا درآمد که 10 هزار نفر در این زمینه در حال فعالیت هستند و این افراد علاوه بر بخش کشاورزی به تمامی حوزه های خدمات وارد می شوند.

وی تصریح کرد: همچنین در طرحی دیگر برای بانوان روستایی که با همکاری معاونت زنان انجام شد، توسعه تشکل های مردم نهاد را به دنبال داشت که یک هزار و 500 صندوق اعتبار خرد در روستاها ایجاد شد که اکنون 40 هزار نفر از بانوان روستایی و عشایری عضو آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار نفر از بانوان روستایی و عشایری از برنامه های آموزشی این صندوق ها بهره مند شدند.

مشار وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیر امور زنان روستایی و عشایری اضافه کرد: اکنون کانون توجه ما استفاده از محصول سالم عاری از سموم است به همین دلیل طرح آموزشی در این زمینه برای زنان روستایی و عشایری انجام شد و تمام فعالیت های آموزشی را به سمت تولید محصول سالم سوق داده ایم.

وی در ادامه درباره مهاجرت های روستاییان به شهرها نیز گفت: در یک دهه اخیر با توجه به مهاجرت روستاییان به شهرها، تا یک زمانی مهاجرت انفرادی بود و بانوان ساکنان پایدار مناطق روستایی بودند اما این مهاجرت ها به جمعی و خانوادگی تبدیل شده است که اگر دولت این افراد را در برنامه های اقتصادی خود سهیم بداند می توان جلوی آن را گرفت ولی اگر این کار نشود، شاهد خالی شدن روستاها خواهیم شد.

نخستین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در محل باشگاه نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز