خبرگزاری کار ایران

بیش از 930 شالیکوبی در مازندران فعال است

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۰۹۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 937 واحد در استان فعال است که 300 واحد از شالیکوبی‎های فعال بازسازی و نوسازی شده و دستگاه‌های مدرن نصب شده است.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: صنایع تبدیلی به فرآوری و عمل‌آوری محصولات نباتی و حیوانی اعم از زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور، جنگل و مرتع گفته می‌شود که فرآیند تولید مواد کشاورزی را کامل می‌کند و آنها را به صورت بهینه آماده ورود به بازار مصرف می‌کند.

وی درباره نقش صنایع تبدیلی و تکمیلی در توسعه بخش کشاورزی گفت: کاهش ضایعات و افزایش سطح تولید، افزایش اشتغال و پیش‌گیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، توسعه صادرات، کاهش ریسک در بخش اقتصادی، تکمیل زنجیره بازاریابی و تنظیم بازار در توسعه بخش کشاورزی نقش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ارزش بسته‎بندی مواد غذایی اشاره کرد و افزود: جلوگیری کاهش آسیب به مواد غذایی، کاهش ضایعات، کاهش هزینه‌ها، کاهش تقلب، ارائه اطلاعات مهم در مورد غذا، ایجاد زمینه رقابت، دسترسی به مواد غذایی در سراسر سال، افزایش عمر نگهداری، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارائه مواد غذایی به‌صورت بهداشتی از مزایای بسته‎بندی مواد غذایی است.

این مسؤول تعداد شالیکوبی‌های دارای پروانه بهره‌برداری در استان را یک‌هزار و 250 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 937 واحد در استان فعال است و 300 واحد از شالیکوبی‎های فعال بازسازی و نوسازی شده و دستگاه‌های مدرن نصب شده است.

حیدرپور اضافه کرد: اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها از سال 82 در استان مطرح شد که برای جلوگیری از کاهش ارزش افزوده شلتوک، شالیکوبی‌ها تغییر سیستم پیدا کردند تا به ارزش افزوده محصول که همان افزایش درآمد تولید کننده است دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بابل دارای 219 واحد شالیکوبی است که 100 واحد مدرن و 119 واحد سنتی است، آمل 181 واحد شالیکوبی شامل 27 واحد مدرن و 154 واحد سنتی، ساری 110 واحد شالیکوبی شامل 19 واحد مدرن و 91 واحد سنتی، محمودآباد 81 واحد شالیکوبی شامل 27 واحد مدرن و 54 واحد سنتی، بابلسر 49 واحد شالیکوبی شامل 30 واحد مدرن و 19 واحد سنتی، نکا 37 واحد شالیکوبی شامل 6 واحد مدرن و 31 واحد سنتی و قائم‌شهر دارای 39 واحد شالیکوبی است که 23 واحد مدرن و 16 واحد سنتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعداد شالیکوبی مدرن مورد نیاز را 300 واحد در طول 5 سال با پراکنش مناسب در سطح استان اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای مدرن کردن هر واحد همراه با بسته‌بندی در اوزان مختلف 900 میلیون تومان و کل اعتبار مورد نیاز در طول پنج سال با هزینه پیش بینی روز معادل 275 میلیارد تومان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز