خبرگزاری کار ایران

اقتصاد مقاومتی بزرگ‌ترین راه حل مشکلات کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۱۳۰

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان این که تنها راه حل مشکلات کشور نسخه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است گفت: این موضوع تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشت است که برای تحقق آن به اعتقاد قلبی و انقلابی نیاز دارد  از این رو این مسئله به ویژه بحث اشتغال جوانان باید یکی از دغدغه‌های بزرگ مسئولان کشور باشد.

بهروز نعمتی با تاکید بر اینکه قطعا کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی توجه و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی است افزود:البته باید تأکید کرد که کشور در چند سال اخیر در بسیاری از عرصه ها موفق بوده، اما باید پذیرفت در عرصه اقتصاد به ویژه اشتغال مولد و تولید تلاش های بیشتری صورت پذیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی دولت، مجلس و نهادهای عمومی تمام تلاش خود را برای حمایت از تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار و مولد صورت دهند.

دکتر عبدالرضا عامریان کارشناس و مدیراقتصادی نیز با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی و اجرای به موقع، قوی و قاطعانه است.

وی به نقش بنیادین دولت در این مسیر اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه تلاش شده است تا وظایف و نقش نهادها و دستگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی مشخص و تبیین شود.

وی افزود: برای ایجاد تولید و اشتغال ناشی از آن نیازمند توجه به مولفه های مختلف اقتصادی، آموزشی، صنعتی و بازرگانی هستیم.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه توجه به شعار 'اقتصاد مقاومتی' را مهم و اساسی ذکر کرد و افزود: جامعه تولیدی از مشکل کمبود منابع رنج می برد و حتی ارزش پول ملی به دلیل کندی روند تولید ثابت مانده و حتی روز به روز کاهش می یابد و باید برای آن اقدامی عاجل کرد.

عبدالرضا عامریان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی که در دوره دولت یازدهم مجددا بازسازی و احیا شد باید در اجرای برنامه های مدون سرعت بیشتری گرفته و اگر ضعفی در قوانین وجود دارد از مجلس کمک بگیرد.

عامریان وجود نظام بانکی را از جمله موانع در مسیر رونق تولید و ایجاد اشتغال ذکر کرد و افزود: بانک ها در شرایط فعلی به عامل ضد تولید تبدیل شده و با بهره های سنگینی که از وام ها میگیرند عرصه را به تولید کننده تنگ می کنند.

وی با تاکید بر اصلاح ساختار بانک ها افزود: برای رفع تولید و پس از شکل گیری اقتصاد و گردش مناسب و سالم پول در اقتصاد کشور بانک ها باید اصلاح شده و در خدمت رونق تولید باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز