خبرگزاری کار ایران

ورود نارنگی پیش رس به بازار مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۶۰۴

همزمان با آغاز برداشت نارنگی پیش رس در پنج هزار هکتار از باغ های مرکبات مازندران این میوه پاییزی وارد بازار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد شکوهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران متوسط تولید هر هکتار نارنگی زود رس را 23تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود حدود 120هزار تن نارنگی پیش رس در استان تولید شود.

وی وضعیت محصول مرکبات در مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: از 110 هزار هکتار باغ مرکبات استان ، 25هزار هکتار نارنگی است که پنج هزار هکتار آن نارنگی های پیش رس است. 

وی تصریح کرد: باغداران از چیدن نارنگی های غیر پیش رس از جمله انشو و یافا که قند آن کامل نشده است،خود داری کنند.

در حال حاضر نارنگی زود رس در بازار استان مازندران 40تا 50هزار ریال در هر کیلو گرم عرضه می شود.

** پیش بینی 2 و نیم میلیون تن مرکبات در مازندران و تاکید بر صادرات 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شرائط مناسب آب و هوایی و باردهی مناسب انواع درختان مرکبات گفت که پیش بینی می شود تولید امسال مرکبات به 2میلیون و 500 هزار تن برسد.

وی افزود: از آنجاییکه در یک دهه گذشته بیشتر باغ های مرکبات مازندران بویژه با ارقام تامسون که قابلیت تازه خوری دارد، نوسازی و احیا شده و شاهد افزایش چشم گیر تولید پرتقال هستیم که نیاز به بازار جدید به ویژه صادرات است.

شکوهی گفت: البته مراکز تحقیقات کشاورزی مازندران باید ارقام جدید مرکبات که قابلیت آبگیری داشته باشد را معرفی کنند تا باغداران دراصلاح و نوسازی باغ ها از این ارقام نیز استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز