خبرگزاری کار ایران

تعداد زیاد بهره برداران عامل تفکیک اراضی کشاورزی مازندران است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۷۲۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تفکیک اراضی منطقه که به دلیل برخورداری از ارث منتقل می‌شود موجب افزایش بهربرداران منطقه شده و این میزان خارج از گنجایش و ظرفیت مازندران است.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور حیدر پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ملاقات عمومی مسئولان با مردم در تنکابن، با اشاره به اینکه بیشترین مشکل بخش کشاورزی پس از تولید، بازار مصرف است، اظهار کرد: با کمک وزارت ارتباطات و اطلاعات و اداره پست تعاملات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: باید بستری مناسب برای ایجاد و گسترش بازار الکترونیکی و اینترنتی در بخش کشاورزی ایجاد شود که نتیجه آن حذف واسطه و ارائه محصولات به شکل مستقیم از مصرف کننده به دست خریدار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه راه کارهای برون رفت از مشکلات عرضه محصولات کشاورزی متنوع، سودمند و اشتغالزا است، خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی، برندسازی و استفاده از بازارهای مطمئن خارجی می تواند کمک فراوانی به فروش و عرضه باصرفه و پررونق محصولات کشاورزی کرده و موجب اشتغالزایی در منطقه شود.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی همواره از تفکرات مطلوب، نو و خلاق استقبال و حمایت کرده است، خاطرنشان کرد: نبودن تفکر و اندیشه نوین و پویا، اعتماد بنفس، اتکا بر توانایی و شناخت ظرفیت‌های موجود از مشکلات مهم فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است.

حیدرپور تعداد زیاد دانشجو و فارغ التحصیلان با مدارک علمی بالا در بخش کشاورزی را نشان از عدم تعامل و ناهماهنگی بخش کشاورزی و آموزش عالی توصیف و تصریح کرد: مشکلات ساختاری در بخش آموزش و کشاورزی ضربه های بزرگی بر جامعه به‌ ویژه در بخش کشاورزی وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران وجود 300 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی را یکی از دلایل رکود در این حوزه دانست و تاکید کرد: تفکیک اراضی منطقه که به دلیل برخورداری از ارث منتقل می‌شود موجب افزایش بهربرداران منطقه شده و این میزان خارج از گنجایش و ظرفیت مازندران است.

وی در پایان مشکلات ساختاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و بازار را از عناصر بازدارنده و موانع پیشرو توسعه کشور دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز