خبرگزاری کار ایران

ترفندهای کلاهبرداران برای فروش خودرو

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۹۹۲

ترفندهای کلاهبرداران برای فروش خودرو

خرید و فروش خودرو، از جمله کارهایی است که تخصص زیاد و تجربه کافی برای انجام آن لازم است. چون ممکن است اگر خریدار این خودروها باشید، به جای یک خودرو سالم یک ماشینی که نیاز به تعمیر اساسی دارد یا حتی تصادفی است را خریداری کنید و ضرر کنید. بیشترین خطری که خرید و فروش خودرو دست دوم خریداران را تهدید می کند،‌ خرید خودروی تصادفی به جای خودرو سالم است. این خودروها بعد از تصادف اگر توسط تعمیرکاران ماهر، صافکارها و نقاش ها بازسازی و تعمیر شوند، خریداران بی تجربه متوجه تعمیر شدن آن ها و تصادفی بودنشان نمی شوند. به همین دلیل هر خریداری که می خواهد خودروی دست دوم بخرد باید به نکاتی که در تشخیص تصادفی بودن خودرو کمک می کند آگاهی داشته باشد تا بتواند آن ها را تشخیص دهد.

برای اولین گام توجه داشته باشید که اگر تخصص و تجربه ای درباره خرید خودرو دست دوم ندارید هیچ گاه به تنهایی برای دیدن خودرو یا خرید آن نروید. برای این کار حتما از افراد با تجربه کمک بخواهید اگر فرد با تجربه ای در نزدیکی تان ندارید حتما با صافکارها و نقاش های ماهری که تجربه کافی دارند برای خرید اقدام کنید. توجه داشته باشید که مکانیک ها نمی توانند تصادفی بودن یک خودرو را از ظاهر آن متوجه بشوند. اگر فروشنده ادعا می کند که خودرو بیرنگ است، هنگام تنظیم قولنامه حتما این مورد را در آن ذکر کنید. علاوه بر این که باید قولنامه را به صورت سه برگی تنظیم کنید.

ترفندهای کلاهبرداران برای فروش خودرو

اگر به هیچ کدام از این افراد دسترسی نداشتید می توانید سراغ مراکز کارشناسی رنگ بروید و خودرویی که قصد خرید آن را دارید به کارشناسان نشان بدهید تا آن ها تصادفی بودن آن را تشخیص بدهند. اگر فروشنده یا افرادی که هنگام خرید خودرو در‌آنجا حضور دارند و شما آن ها را نمی شناسید، شما را از رفتن به مراکز کارشناسی باز داشتند، در خرید خودرو تردید کنید و حتما آن را به کارشناس نشان بدهید چون در محل های خرید و فروش خودروها، همیشه افرادی حضور دارند که به آن ها سیاه باز می گویند این افراد با ادعای خریدار بودن خود را به عنوان رقیب شما معرفی می کنند و قیمت ها را بالا و پایین می کنند. همچنین وقتی فروشنده خودرویی تصادفی را به می خواهد به عنوان خودروی سالم به خریدار بفروشد این افراد مانع از رفتن خریدار به سراغ مراکز کارشناسی رنگ می شوند، همچینین با حرف ها و صحبت های فرعی و بی مورد اجازه نمی دهند تا خریدار خودرو را به دقت بررسی کند و عیب و ایرادهای آن را تشخیص بدهد. این افراد همه این کارها و فریب ها را با چنان مهارتی انجام می دهند که خریدار متوجه نمی شوند این افراد با فروشنده هماهنگ هستند و همه جز او از این معامله سود می برند.

اگر از تمام این مراحل گذشتید حالا باید خودرو را به اداره راهنمایی برای کارشناسی ببرید و با پرداخت هزینه لازم از تمام ایرادهای آن آگاه شوید ایرادهایی مثل عوض شدن شاسی که بسیار مهم است یا عوض شدن اتاق خودرو که آن هم باید مورد توجه قرار بگیرد و قانونی بودن آن بررسی شود. هنگام تعویض پلاک هم حتما با فروشنده به مراکز تعویض پلاک بروید و بعد از شماره گذاری و  تعویض پلاک هزینه خودرو را پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که پول را نباید به کسی جز فروشنده یا وکیل محضری او که وکالت نامه اش را دیده اید، پرداخت کنید. البته این کار را هم باید در محضر و دفتر اسناد رسمی انجام دهید. حتما فروشنده را به خوبی شناسایی کنید. مدارک احراز هویت وی را بررسی کنید و مدارک ماشین تطبیق دهید.

چون ممکن است در سند نامی از فروشنده ای که می خواهد خودرو را به شما بفروشد نباشد و او برای این موضوع این دلیل را مطرح کند که ماشین را قسطی خریده است و به همین دلیل هنوز سند به نام او نشده است و فقط یک وکالت نامه دارد و بعد از این که شما تمام پول خودرو را پرداخت کردید سند به نام شما خواهد شد. این یکی از شگردهای کلاهبرداران برای فروش یک خودرو به چند نفر یا فروش خودروهای سرقت شده است. پس دقت کنید که هیچ خودرویی را بدون سند اصلی و اطمینان از فروشنده واقعی خریداری نکنید.

اگر می خواهید خودتان برای خرید یا فروش خودرو دست دوم اقدام کنید می توانید این کار را از طریق سایت شیپور و با ثبت یک آگهی رایگان خودرو خودتان را بفروشید یا با جستجو در این سایت خودرو مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز