خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی گروه خودروسازی سایپا:

سایپا کم مصرف ترین خودروهای بازار را تولید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۳۳۷

معاون مهندسی سایپا گفت: گروه خودرو سازی سایپا بر اساس برنامه ها و سیاست گذاری های خود، همواره محصولاتی با مصرف سوخت کم و دارای استاندارد روز دنیا را تولید و به بازار عرضه می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایپا نیوز؛ پرویز آفتاب سوار با بیان مطلب فوق افزود: موتور و قوای محرکه محصولات گروه سایپا جزء موتورهای بهینه و کم مصرف است و به لحاظ آلایندگی پاسخگوی استانداردهای ملی است.

وی با اشاره به تولید موتورهای جدید بر اساس استانداردهای روز دنیا در گروه سایپا گفت: از چند سال گذشته گروه سایپا  برنامه های خاصی را در تولید موتورهای جدید و مطابق با استاندارد های روز دنیا در دستور کار خود قرار داده و مرکز تحقیقات سایپا و شرکت مگاموتور در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده اند.

آفتاب سوار افزود: در خصوص موتور محصولات گروه  گروه ایکس ۲۰۰ برنامه ارتقا را در دستور کار قرار داده ایم و تا یک سال آینده می توان از آن بهره برداری کرد. دراین خصوص ارتقاء کیفی استانداردهای آلایندگی برای گروهx200 تا سطح یورو 5 مد نظر است و بر همین اساس موتورهای تولیدی، استاندارد یورو ۵ را پاس خواهند کرد،

وی افزود: علاوه بر این به دنبال تولید و استفاده از موتورهای با حجم پایین و سه سیلندر به منظور پاسخگویی به الزامات قانونی محیط زیست در خصوص انتشار کربن هستیم.  

وی افزود: گروه خودرو سازی سایپا همواره در تلاش است تا با طراحی خانواده موتور مطابق با استانداردهای جهانی، از آنها در پلتفرم های جدید خود استفاده کند.   

آفتاب سوار با اشاره به تولید خودروهای برقی در جهان افزود: سایپا نیز در این خصوص برنامه هایی در دستور کار قرار داده و با بهره گیری از مشاوران خارجی فازهای اجرایی تولید خودروهای برقی را شروع کرده است.  

وی تاکید کرد: در پروژه تولید خودرو تیبا برقی در حال حاضر نمونه های اولیه تیبا برقی در حال انجام است و امیدوارم که بتوانیم خودروهای برقی را در پروژه های جدیدSP0  و SP100 در آینده نزدیک به بازار عرضه کنیم.

گفتنی است در چند روز اخیر خبری مبنی بر توقف شماره گذاری 8 خودرو پر مصرف در رسانه ها منتشر شده است و با توجه به اینکه محصولات گروه سایپا از  منظر مصرف سوخت جزء کم مصرف ترین محصولات بازار هستند، این توقف شمارگذاری شامل هیچ کدام از محصولات سایپا نمی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز