خبرگزاری کار ایران

توسعه کسب و کارهای کشاورزی با تاکید بر زنجیره عرضه و ارزش محصولات کشاوزی

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۸۹

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت زنجیره عرضه در بخش کشاورزی، گفت: کنترل درست زنجیره‌ها منجر به کاهش نوسانات قیمت و افزایش کیفیت می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد خالدی مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در چهل و پنجمین نشست علمی تخصصی با محوریت «توسعه کسب و کارهای کشاورزی با تاکید بر زنجیره عرضه و ارزش محصولات کشاوزی» با بیان اینکه امروزه مبحث زنجیره عرضه و ارزش به عنوان موضوع محوری در حوزه کشاورزی مطرح است، اظهار کرد: زنجیره عرضه شامل همه فعالیت‌های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف‌کننده می‌شود، البته علاوه بر جریان کالا جریان‌های اطلاعات و منابع مالی و اعتبارات را نیز شامل می‌شود.

مدیر دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به زنجیره ارزش، تصریح کرد: این زنجیره مربوط به ایجاد و خلق ارزش افزوده در هر پیوند از زنجیره بوده که یک مزیت رقابتی برای منابع در زنجیره محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:‌ چگونگی ایجاد ارزش یکی از نگرانی‌های عمده برای اغلب کسب‌وکارها است.

خالدی با تاکید بر اهمیت ارزش زنجیره عرضه در بخش کشاورزی، گفت: به همان میزانی که زنجیره عرضه در بخش صنعت مهم است، در بخش کشاورزی هم اهمیت زیادی دارد.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: جهانی شدن و آزادی سازی تجاری، صنعتی شدن بخش کشاورزی و توجه به کیفیت کالاها و خدمات نکاتی هستند که در این زنجیره در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد:‌ اگر زنجیره‌ها به درستی کنترل شوند، شاهد کاهش حاشیه‌ها، کاهش نوسانات قیمتی، افزایش کیفیت و کاهش ضایعات خواهیم بود.

وی اظهار کرد: از طرفی یک زنجیره ارزش به کیفیت سیستم تولید،‌ فرآوری و بازارسازی یک محصول خاص از مرحله اقدام به تولید تا محصول نهایی اشاره دارد که تامین کنندگان، نهادهای مالی، حمل‌ونقل، آموزش و ترویج، دولت، اقلیم، قوانین، فناوری و نظام اقتصادی از عناصر دخیل دراین زنجیره هستند.

در ادامه این جلسه مباحث تخصصی و پرسش و پاسخ در خصوص زنجیره عرضه و ارزش محصولات کشاورزی بین نمایندگان اتحادیه‌های کشاورزی حاضر در جلسه و مسئولان سازمان ستفا و وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز