خبرگزاری کار ایران

دولت تمام توان خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده و رونق واحدهای تولیدی به کار می گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۷۳۱

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت تمام توان خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده و رونق واحدهای تولیدی به کار می گیرد.

به گزارش ایلنا، عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان دالاهو با بیان این که اقتصاد منطقه بر پایه دامداری و کشاورزی است، اظهار داشت: دولت تمام توان خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده و رونق واحدهای تولیدی بکار می گیرد.

وی با تاکید بر این که دولت تصمیمات خوبی برای بازگشت حالت عادی به مناطق زلزله زده از سوی اتخاذ کرده است،گفت: در زلزله اخیر به دامداری ها، واحدهای پرورش طیور، پرورش ماهی و صنایع تبدیلی خسارت زیادی وارد شده است.

بخشنده خاطرنشان کرد:وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاداتی را برای کمک به بازسازی واحدهای تولیدی به صورت بلاعوض و تسهیلات به دولت داده که در صورت تصویب و ابلاغ دولت به این واحدها اختصاص می یابد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که بازسازی اماکن دامی یکی از مسائلی است که در جلسه ستاد مدیربت بحران مطرح و دولت نیز در این خصوص مصوباتی خواهد داشت،یادآور شد:تجربه چنین حادثه ای را در کشور داریم که اماکن دامی آسیب دیده و با کمک بلاعوض و کمک تسهیلاتی بازسازی شده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از هیات دولت برای بازدید از مناطق زلزله زده، بررسی میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی و اقدامات انجام شده در شهرستان دالاهو امروز وارد کرند غرب شد.

دکتر بخشنده در حاشیه بازدید از روستای ده جامی ضمن تسلیت حادثه ناگوار زلزله و عزادار شدن تعداد کثیری از هموطنان با مردم منطقه ایراز همدردی کرد.

وی با اشاره به بازدید خود از روستاهای ده جامی از توابع بیونیج عناون کرد: آسیب زیادی به خانه ها و دامداری ها، چاه های آب و ایستگاه های پمپاژ آب وارد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که دولت تصمیمات سریع در خصوص کمک رسانی به مردم گرفته است،خاطرنشان ساخت:معاون اول رئیس جمهور در مناطق زلزله زده حضور دارد و با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران خسارت های وارد بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز