خبرگزاری کار ایران

اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در زلزله استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۷۴۷

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشورجزئیات اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در زلزله استان کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اکیپ های دامپزشکی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از هماهنگی و تعامل مناسب دامپزشکی بخش دولتی و غیر دولتی در استانهای غربی کشور قدردانی کرده و اظهار کرد: از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله ، ۳۰ تیم واکنش سریع سازمان دامپزشکی کشور از استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان به تمامی مناطق شهرستانهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی ، گیلانغرب، قصر شیرین و اسلام آباد غرب اعزام شدند.

ماکنعلی ادامه داد: در ساعات اولیه وقوع حادثه با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان و مسئول امور استان های سازمان دامپزشکی کشور، ستاد مدیریت بحران در محل شبکه دامپزشکی شهرستان قصرشیرین تشکیل شد و کارشناسان ستادی برنامه پایش و بررسی بحران را تدوین و بهره گیری از روش های GIS ، طرح عملیاتی آمایش موزاییکی سازمان دامپزشکی در کلیه مناطق زلزله زده و مجاور را تنظیم نمودند.

وی افزود: ۳۰ دستگاه خودرو مجهز به تجهیزات ضدعفونی لاشه ، به همراه وسائل و داروهای مورد نیاز درمان دامی، در مناطق حادثه دیده مستقر شدند و با توجه به ضرورت دفن بهداشتی لاشه ها با تعامل مناسب حدود ۱۰ دستگاه بیل مکانیکی و لودر از جهاد کشاورزی استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت های خصوصی مستقر در منطقه دریافت و در اختیار اکیپ های عملیاتی سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفت.

ماکنعلی مجموع روستاهایی که در زلزله اخیر تحت پوشش برنامه پایش و بررسی سازمان دامپزشکی قرار گرفته اند را ۵۹۲ روستا ذکر کرد که در بیش از ۳۵۱ روستا نسبت به دفن بهداشتی لاشه ها اقدامات اجرایی ، عملیاتی و بهداشتی صورت گرفته است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با تشریح فرایند دفن بهداشتی لاشه های دام های تلف شده بر اثر زلزله مجموع دام های سبک دفن شده را ۱۰۲۵۰ رأس و دام های سنگین را ۳۱۰ رأس تا ابتدای آذر ماه جاری برشمرد.

وی همچنین از انجام عملیات درمانگاهی و درمان بر روی بیش از ۶۲۳۴۵ رأس دام سبک و ۹۲۳ رأس دام سنگین در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود به دلیل وضعیت اضطراری منطقه و آسیب های جدی که به برخی از دام ها وارد شده بود به تشخیص دامپزشکان و با رعایت الزامات بهداشتی ۷۵ رأس دام سبک و ۲۲ رأس دام سنگین جهت ذبح به کشتارگاه ها اعزام شدند.

دکتر ماکنعلی در ادامه با اشاره به استقرار بخش زیادی از استخرهای پرورش ماهی سردابی غرب کشور در منطقه ریجاب و آسیب شدید به این استخرها به دلیل رخداد زلزله، از دفن بهداشتی حدود ۳۵۰۰۰۰ قطعه ماهی سردابی و ضدعفونی بیش از ۱۳۷۲۰۰ متر مربع از استخرهای پرورش ماهی خبر داد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در پایان مجاهدت و تشریک مساعی همکارانی که خالصانه در امر کاهش آلام و افزایش بهداشت و سلامتی بصورت شبانه روزی در مناطق زلزله زده حضور یافته اند تشکر کرد و گفت حضور اکیپ های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و اقدامات مقتضی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد و آمار اعلام شده ممکن است افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز