خبرگزاری کار ایران

توسعه صید فانوس ماهیان در دستور کار شیلات قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۹۲

در نشستی که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مسولان شیلاتی استان وکشور برگزار شد مسایل و راهکارهای توسعه فعالیت های شیلاتی در استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حسن صالحی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران با تاکید بر جایگاه بسیار ویژه شیلات در رشد و توسعه به ویژه اشتغال زایی استان  اظهار کرد: اجرایی و عملیاتی شدن ظرفیت های شناسایی شده شیلاتی در استان هرمزگان در بخش های مختلف می تواند ظرفیت های شغلی و اقتصادی خوبی را ایجادکند..

صالحی با اشاره به اینکه در استان هرمزگان اقدامات خوبی در راستای بالفعل شدن ظرفیت های شیلاتی شده است افزود: خوشبختانه فضای سرمایه گذاری و تعامل با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در عرصه های شیلاتی به خوبی در استان هرمزگان فراهم شده است.

وی از شاخص بودن استان در تولید میگوی پرورشی و  همچنین موفقیت های بدست آمده در زمینه صید و صیادی از جمله فانوس ماهیان و ماهیان ریز به عنوان نقطه قوتی در فعالیت های شیلاتی استان و کشور نام برد و از استان هرمزگان به عنوان محور توسعه پرورش آبزیان یاد کرد.

صالحی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی به استان هرمزگان در سال ۹۲ گفت توسعه صید در ظرفیت های بکر از جمله خواسته های وی در این سفر بوده است که بدین منظور توسعه صید فانوس ماهیان در دستور جدی سازمان شیلات ایران قرار گرفت.

در ادامه  فریدون همتی استاندار هرمزگان با بیان اینکه شیلات محوری کار آمد برای توسعه استان هرمزگان است گفت: استان هرمزگان به خوبی در بخش های شیلاتی به ویژه پرورش میگو رشد داشته و تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه خواست تا در زمینه پرورش میگو و صید و صیادی تلاش های بیشتری در راستای بهره وری استان و مردم صورت پذیرد و تا آنجا که ممکن است در زمینه های شیلاتی به استان تفویض اختیار شود.

همتی افزود: خوشبختانه در استان هرمزگان شاهد حمایت های لازم از سوی مسئولین کشوری در انجام فعالیت های شیلاتی هستیم که توسعه این حمایت ها بهترین فرصت در راستای توسعه شیلات استان  است ایشان همچنین خواستار ایفای نقش بیشتر شیلات در حوزه های مربوط به صید و آبزی پروری شد .

در ادامه این نشست سید پرویز محبی مدیر کل شیلات استان هرمزگان ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های شیلاتی در طول دولت تدبیر و امید گفت: استان هرمزگان در سال 1395 با تولید  بالغ بر ۲۵۵هزار تن انواع آبزیان  توانسته بیش از ۴۳ درصد از تولیدات شیلاتی کشور و همچنین  رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آب های جنوب، حدود 4200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می شود.

وی برخورداری از رتبه اول صید آبزیان، رتبه اول تولید لارو میگو و افزایش صادرات و بهبود شاخص ها را از جمله موفقیت های شیلات استان هرمزگان نام برد.

در نهایت مقرر شد درخصوص پیگیری توسعه فعالیت های شیلاتی، کمیته ای با محوریت سازمان برنامه و بودجه و شیلات استان هرمزگان تشکیل و زمینه توسعه پیش از بیش فعالیت های شیلاتی استان فراهم گردد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز