خبرگزاری کار ایران

حضور کره‌ای‌ها در توسعه کسب و کارهای کوچک

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۲۱۲

یک فعال کسب و کارهای کوچک از حضور مهندسان کره جنوبی در ایران برای انتقال دانش فنی توسعه کسب و کارهای کوچک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مدیرعامل شرکت ایده انتخاب ایرانیان، با بیان این مطلب گفت: انتقال دانش اداره این کسب‌وکار از یک شرکت کره‌ای با سابقه 30 ساله که 12 هزار و 500 شعبه را راه اندازی کرده ، صورت گرفته است و ایران به عنوان هاب منطقه ای برای این شرکت کره‌ای دارای اولویت بالایی‌ست.

وی با اشاره به آغاز فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای «انتخاب من cu»، که با همکاری هلدینگBGF Retail  کره جنوبی در ایران راه‌اندازی شده‌اند، تجربه‌ی سی‌ساله‌ی فروشگاه‌های cu و مطالعات مبتنی بر بومی‌سازی خدمات فروشگا‌ه‌های رفاهی (Convenience Stores) را مهم‌ترین پشتیبان این خدمات در ایران دانست.

سید امیر غریفی افزود: برنامه‌‌ ما این است که در یک دوره 5 ساله، تعداد شعبات را در سراسر کشور به 10 هزار شعبه برسانیم و در 46 کشور منطقه از آسیای میانه تا شمال آفریقا نیز راه اندازی 50 هزار شعبه در دستور کار است. این در حالی است که توسعه صادرات، توسعه کسب و کارهای کوچک، حذف واسطه‌ها و توسعه کارآفرینی مهم‌ترین موضوعاتی است که در توسعه شعبات مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ما در صنعت کالاهای خوراکی، دارای مزیت رقابتی هستیم، تصریح کرد: رویکرد ما این است که فروشگاه های ما در کشورهای دیگر کانال صادراتی ما باشند، زیرا  به دلیل نبود کانال‌های صادراتی نتوانسته‌ایم از این مزیت در کشورهای منطقه بهره بگیریم . در همین حال می‌دانیم که در این صنعت، تولیدکنندگان کوچک بسیاری هستند که توان رقابت را در نظام توزیع با تولیدکنندگان بزرگ ندارند؛ ما می‌خواهیم  با عقد قراداد با صاحبان مشاغل کوچک این تولیدکنندگان به آنها در تامین و توزیع اطمینان خاطر بدهیم.

غریفی با اعلام این که پشتیبان این فرایند، دانش و تجربه‌ی کره‌ای‌ها و تجربه‌ی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب است، تاکید کرد: شرکت ما یک شرکت ایرانی‌ست و قرار است در درجه‌ی اول کالاهای ایرانی را عرضه کند؛ ما واردکننده نخواهیم بود و کالاهای غیرایرانی را هم از واردکنندگان قانونی آن‌ها تامین خواهیم کرد. حمایت از تولید ایرانی و اشتغال‌زایی برای سنین مختلف جامعه با ساعت‌کارهای منعطف، از سیاست‌های کلیدی ما خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در صنعت خرده‌فروشی بحث فرانچایز موضوع جدیدی است، تاکید کرد: جامعه هدف ما جامعه‌ای سنتی است و برای ورود به بحث فرانچایز و اعطای حق بهره‌برداری نیازمند آن هستیم که در ابتدا چند فروشگاه را با اداره مستقیم  تاسیس کنیم. در این راستا در آذرماه اولین شعبه فروشگاه «انتخاب من cu» در صادقیه افتتاح شده و اخیرا نیز سه فروشگاه راه‌اندازی شده است؛ برنامه ما این است که طی یک سال، تعداد فروشگاه ها را به 300 برسانیم.

وی با اشاره به اینکه خرید از فروشگاه انتخاب من تجربه جدیدی برای مشتری خواهد بود، ادامه داد: ما رقیب فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر نیستیم و رویکرد ما این است که با ایجاد شرایط مناسب و هوشمندانه در قبال خرید یک کالا بتوانیم به مشتری استفاده رایگان از یک کالای دیگر را پیشنهاد دهیم.

غریفی با اشاره به اینکه مدل‌های متنوعی را در اعطای فرانچایز برای شرکای خود قایل می‌شویم، افزود: در بحث خرده‌فروشی استفاده از یک نرم افزار می‌تواند در کاهش ضایعات و افزایش فروش نقش مهمی داشته باشد و با تامین نرم‌افزار، مذاکره با تامین‌کنندگان کالا و نیز آموزش کارکنان، حمایت و همراهی کاملی در راه‌اندازی فروشگاه‌ها خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ایده انتخاب ایرانیان، با اشاره به پشتیبانی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب از این سرمایه‌گذاری بزرگ، افق فعالیت این مجموعه را چشم‌اندازی روشن، در راستای اقتصاد مقاومتی و تسهیل سبک زندگی سالم برای همه شهروندان دانست و افزود: ما همواره به اهداف کلان ملی‌مان وفادار خواهیم بود و حمایت از تولید ملی، بومی‌سازی دانش دیگران برای کشور، کمک به احیا و تقویت کسب‌وکارها و در نهایت تسهیل فرایندهای زندگی سالم و آسوده، اهداف کلان و اساسی ما هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز