خبرگزاری کار ایران

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

ارتقای بهره‌وری، رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی/ ۱۵هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهینه سازی مصرف آب در کشور اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۲۶

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت در سال جاری برای اجرای طرح‌های بهینه سازی مصرف آب در کشور ۳۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت که تاکنون ۱۵هزارمیلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا، علیمراد اکبری در حاشیه بازدید از باغ‌های شهرستان اسدآباد اظهار کرد: طرح بهینه سازی مصرف آب امسال ۲۷۲ هزار هکتار طرح در حال اجرا است که ۱۲۲ هزار هکتار به پایان رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.

وی رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی را ارتقای بهره وری با افزایش کارآیی مصرف آب عنوان کرد و افزود: رفع مشکلات باغداران کشور و افزایش تولید می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به اقدامات خوب استان همدان در راستای طرح های بهینه سازی مصرف آب اشاره کرد و افزود: همدان در این زمینه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اکبری تصریح کرد: بنابر آمارهای موجود امسال ۱۰ هزار هکتار طرح در همدان اجرا شده و ۸۰۰ میلیارد ریال در این رابطه هزینه شده است.

وی به اختصاص یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف آب در باغ های همدان اشاره کرد و گفت: از این میزان یک هزار میلیارد ریال برای طرح های آبیاری تحت فشار و مابقی برای تجهیز و نوسازی و قنوات است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری های خوبی در بخش آب انجام داده و هیچگونه محدودیت اعتباری برای توسعه روش های مدرن آبیاری وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز