خبرگزاری کار ایران

از نیمه دوم اسفند ماه صورت می‌گیرد؛

برگزاری ۴ نمایشگاه عرضه محصولات آبزی در تهران

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۳۵۸

اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران با همکاری و هماهنگی سازمان شیلات کشور ۴ نمایشگاه عرضه انواع محصولات آبزی را در ۴ نقطه شهر تهران برگزار می‌کند.

علیرضا کیهان‌پور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص برگزاری نمایشگاه عرضه انواع محصولات آبزی اظهار کرد: تعاونی از نیمه دوم اسفند ماه ۴ نمایشگاه عرضه محصولات آبزی شامل انواع ماهی و میگو و خاویار را در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران در ۴ نقطه شهر برگزار خواهد کرد.

وی افزود: این کار با هماهنگی و همکاری اتحادیه و سازمان شیلات ایران در راستای ارتقای متوسط مصرف سرانه مصرف آبزیان، کاهش قیمت‌ها و خدمتگزاری به مردم انجام می‌شود. آنچه مسلم است همکاری، هماهنگی و حرکت در راستای اهداف اجرایی سازمان شیلات جزو سیاست‌های منشور اخلاقی و کاری اتحادیه صیادی ایران است.

کیهان‌پور عنوان کرد: در کنار این نمایشگاه برای خانم‌ها و خانواده‌ها اطلاعات طبخ آبزیان را هم خواهیم داشت تا با نحوه پخت انواع آبزیان آشنا شوند.

وی افزود: این نمایشگاه‌ها در راستای طرح بندر تهران انجام می‌شود که پروژه اجرایی اتحادیه صیادی ایران محسوب می‌شود که می‌خواهد آبزیان را بدون واسطه و با قیمت کمتر از بازار به دست مصرف کنندگان برساند. ما تمام برنامه ریزی‌ها را انجام دادیم و مکان برگزاری را هم مشخص کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در ۴ نقطه تهران که مهم‌ترین آن مصلی است این طرح را به انجام برسانیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران آمادگی این اتحادیه را برای تهیه ماهی و میگو شب عید وزارت خانه‌های مهم مانند آموزش وپرورش، مسکن و شهر سازی، وزارت دفاع، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی اعلام کرد و گفت: این ارگان‌ها با هماهنگی قبلی و اعلام نیاز به اتحادیه می‌توانند در راستای طرح بندر تهران بدون واسطه و با قیمت پایین‌تر از بازار ماهی و میگو تهیه کنند.

*اتحادیه سراسری صیادی ایران بزرگ‌ترین تشکل در کل کشور

کیهان‌پور در رابطه با تعداد اعضای اتحادیه سراسری صیادی ایران خاطر نشان کرد: تعداد واحد‌های ماهیگیری ما در شمال ۱۸۴ شرکت و در آبهای جنوب ۱۶۶شرکت است که در مجموع ۳۵۰ شرکت صیادی را زیر پوشش داریم.

وی افزود: تعداد شناورهای ما در جنوب کشور ۱۰ هزار و ۴۳۰ تا و در شمال ۹۲۹ شناوراست و در کل ۱۱ هزار و ۳۵۹ شناور داریم که بزرگ‌ترین و بیشترین تعداد شناور به این اتحادیه تعلق دارد. ۲۲۳ هزار و ۴۳۹ هزار نفر هم شاغل در محدوده آب‌های شمال، جنوب و پرورش دهندگان و صیادان شاغل در منابع آبی داریم. در واقع تعداد جامعه صیادی ما ۱۴۱ هزار و ۱۱ نفر است که به تفکیک در آب‌های شمال ۱۰ هزار و ۶۶۲ نفر، در جنوب به خاطر تنوع گونه‌ای ۱۳۰ هزار و ۳۴۰نفر، تعداد جامعه صیادی ۱۴۱ هزار و ۱۱ نفر، صیادان شاغل در منابع آبی ۸۲هزار و ۴۲۸ نفر و در جمع کل ۲۲۳هزار و ۴۳۹ نفر است که می‌توانیم با افتخاراعلام کنیم که بزرگ‌ترین تشکل بخش کشاورزی تا پایان سال ۹۵ هستیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران بااشاره به میزان صید تا پایان سال ۹۵ تصریح کرد: صید به تفکیک منطقه در آب‌های جنوب ۶۰۰ هزار و ۸۰۲ تن، صید در آب‌های شمال ۲۳ هزار و ۳۹۶تن، پرورش ماهیان گرم آبی مانند آمور و خاویار ۲۰۳هزار و ۲۴۳ تن، ماهیان سردآبی ۱۶۳هزار و ۳۲۵ تن، منابع آبی ۶۱هزار و ۳۹۱ تن، می‌گوی پرورشی آب شور ۲۱هزار و ۳۳۱ تن، می‌گوی پرورشی آب شیرین و شامیگو ۶۹ تن و تولید در قفس۱۰هزار و ۱۶۲ تن است که در مجموع تولید و صیادی یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۹ تن محاسبه شده است.

وی افزود: تعداد مزارع آبزی پروری کشور تا سال ۹۵ در پرورش ماهیان گرم آبی و خاویاری ۱۸ هزار و ۳۸۳ باب، پرورش ماهیان سرد آبی هزار و ۹۹۵ باب، منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی ۴۵۷باب و پرورش میگو ۵۷۴باب است. میزان کل تولیدات آبزی پروری نیز ۴۵۹ هزار و ۵۲۱ تن است.

کیهان‌پور در پایان در خصوص تعداد واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی را اینگونه برشمرد: در خصوص کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی هم ۱۳۴ کارخانه کنسرو ماهی، ۴۶ کارخانه پودر ماهی استاندارد، ۱۲۵ سردخانه نوار ساحلی و ۱۴۷ واحد فرآوری آبزی داریم. میزان تولید واحدهای صنایع شیلاتی تا سال ۹۵ نیز کارخانه کنسرو ماهی ۶۹۱ میلیون قوطی، کارخانه‌های پودر ماهی استاندارد ۹۴۳ تن مواد اولیه در روز، سردخانه نوار ساحلی ۱۴۳ هزار تن و واحدهای فرآوری ۲هزار و ۳۰۷ تن در روز تولید دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز