خبرگزاری کار ایران

نشست بررسی مسائل پرورش ماهی در دریا و ارائه راهکارهای اجرایی در استان های شمالی کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۰۵۶

نشست بررسی مسائل و مشکلات فعالین پرورش ماهی در دریا و ارائه راهکارهای اجرایی در استانهای شمالی کشور، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست بررسی مسائل و مشکلات فعالین پرورش ماهی در دریا و ارائه راهکارهای اجرایی در استان های شمالی کشور، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مجری طرح توسعه پرورش ماهی در دریا، معاون توسعه آبزی‌پروری، مدیرکل‌دفتر بودجه و برنامه‌ریزی، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان، مدیران کل شیلات استان ها، کارشناسان ستادی و متقاضیان سرمایه گذاری و تولیدکنندگان عمده در استانهای گیلان، مازندران و گلستان امروز یکشنبه در محل سالن جلسات سازمان شیلات برگزار شد.

در این نشست مباحث متعدد و متنوعی از سوی فعالین و سرمایه گذاران مطرح شد و پیشنهادهایی به عنوان راهکارهای اجرایی مسائل پرورش ماهی در دریا مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

توجه به کل زنجیره تولید ماهی در قفس از بچه ماهی تا بازار، ضرورت بازاریابی محصول قفس برای صادرات و همچنین توجیه اقتصادی مجتمع ها و مزارع بزرگ مقیاس و لزوم تولید در سراسر سال از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بوده است.

علاوه بر این، پیشنهاد افزایش دوران تنفس و تقسیط تسهیلات بانکی اعطائی به متقاضیان، تشکیل کنسرسیوم دست‌اندرکاران و اتحادیه پرورش دهندگان ماهی در دریا، ضرورت ثبت اطلاعات فنی و تجربیات پرورش دهندگان، راه‌اندازی مراکز عرضه و بازارهای منطقه‌ای محصول قفس، پیگیری صادرات محصول قفس، لزوم مشارکت تعاونی های صیادی در پرورش ماهی در دریا از دیگر مباحث طرح شده در این نشست بود.

در نشست بررسی مسائل پرورش ماهی در دریا در استان های شمالی، همچنین بر آموزش ها و بازدیدهای علمی در زمینه پرورش ماهی در دریا، بهره‌گیری از اسکله‌ها و بنادر شیلاتی و تجارب برای پشتیبانی مزارع و طراحی و اجرای برنامه ثبت مشخصات و داده‌های مزارع قفس تاکید شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز