خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی:

افزایش 58 درصدی تولید، فرصت‌های جدیدی را پیش‌روی شرکت قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۸۷۸

شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی که متعلق به ذوب آهن اصفهان است ، این روز ها شرایط خوبی را سپری می کند و در سال گذشته افزایش قابل توجه تولید را تجربه کرد.

به گزارش ایلنا، مهندس شریف مدیرعامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما به دستاورد های شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی پرداخته که در پی می آید :

شریف با بیان اینکه ایمنی اولویت نخست ما در معادن است گفت : بعد از حادثه زمستان یورت و زمانی که بنده مدیریت این مجموعه را پذیرفتم  اهدافی را در برنامه‌کاری خود ترسیم کردم،که افزایش ایمنی در معادن اولویت نخست بوده است.

وی افزود : اعتمادسازی برای تامین‌کنندگان زغال، بهینه‌سازی کارخانه زغال شویی، استفاده از فناوری‌های جدید در معادن، توسعه همکاری با دانشگاه ها، برون سپاری در فعالیت‌ها، بررسی استفاده از روش‌های نوین مالی و افزایش سرمایه با بهره‌گیری از تهاتر «بدهی‌های شرکت» برنامه‌هایی بود که به اجرا درآمد و توانستیم ثمرات آن را که افزایش 58 درصدی تولید طی سه ماهه اول 96 نسبت به سه ماهه آخر سال قبل بود شاهد باشیم و این میزان افزایش تولید موجب افزایش حقوق پرسنل گردید .

طی سال‌های گذشته بالغ بر 50 درصد اشتغال استان را ایجاد نمودیم

 

مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی ادامه داد: این شرکت طی سال‌های گذشته بالغ بر 50 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده بود و به عنوان بزرگترین واحد اشتغال استان سمنان فعالیت داشت این شرکت  با 7000 شاغل در شهرستان‌های دامغان، شاهرود، منطقه مینودشت و آزادشهر در تمامی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی منطقه نقش کلیدی ایفا می‌کرد .

 

مهندس شریف با بیان اینکه 5000 نفر از شاغلین این شرکت در دوران دفاع مقدس، به عنوان رزمنده در جبهه حضور داشتند خاطرنشان کرد : شرکت از این تعداد  94 شهید و بالغ بر 400 جانباز و 4 نفر آزاده تقدیم انقلاب نموده است .

وی گفت: در طی سال‌های اخیر حواشی زیادی برای شرکت بوجود آمد که این مجموعه را با مشکلات بسیاری مواجه ساخت به طوری که شرکت با ضرر دهی مواجه شد. خوشبختانه با حمایت‌های همه‌جانبه مهندس صادقی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و عزم ایشان و اصرار به افزایش تولید و اقتصادی کردن این واحد و پس از آن  با بهبود قیمت جهانی و شرایط مناسب ذوب آهن اصفهان وضعیت ما نیز مطلوب شد و در حال حاضر تنها واحدی هستیم که به اصفهان بدهکاریم در حالی که تمامی تامین کنندگان از ذوب‌آهن اصفهان طلبکار هستند که این خود نشان از حمایت اصفهان از این مجموعه بوده و ما را از خود می‌دانند .

وی افزود: اقدام سازمان خصوصی‌سازی موجب شد که شرکت به دو پاره تقسیم شود که شامل بخش زمین شهرسازی (مجموعه اداری و رفاهی شرکت) و بخش معادن که ما را دچار مشکلات بسیاری کرد ولی با اقدامات موثر و ارزشمند دکتر حسینی نماینده مردم شاهرود و میامی این مشکلات  حل شد و انتقال مالکیت اتفاق افتاد و شرکت الان متعلق به ذوب آهن اصفهان است و با حمایت و کمک اصفهان می‌توانیم بهتر و فعالانه‌تر عمل کنیم .

مهندس شریف ادامه داد: اقدامات تحسین‌برانگیز  دکتر حسینی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی که تمام‌قد پشت این شرکت ایستادند و با پیگیری‌های مستمر وتلاش فراوان توانستند از طریق وزیر مربوطه و مجلس مشکلات سر راه شرکت از جمله بدهی ذوب‌آهن  به سازمان خصوصی‌سازی را از محل مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت به صورت تهاتر حل نمایند قابل تجلیل و قدردانی است  و اینک خوشحالیم که از این پس می‌توانیم روی پای خود بایستیم  و با قدرت در جهت تولید بیشتر گام برداریم .

وی افزود: در حال حاضر این شرکت با 1700 نفر شاغل بزرگترین واحد اقتصادی استان است و به دنبال آن هستیم که انشااله شرکت را اقتصادی نموده و در این راستا هم پرسنل را به صورت عادی بازنشسته می‌کنیم و هم بازنشستگی پیش از موعد انجام می‌دهیم.

مهندس شریف گفت: در گذشته حقوق پرسنل شرکت  2 ماه و پیمانکاران 4 ماه تاخیر داشت اما   در حال حاضر امروز حقوق پرسنل و پیمانکاران همزمان با اصفهان پرداخت می‌شود. 

مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی در خاتمه اظهار داشت: برنامه‌هایی برای بهره‌وری بیشتر شرکت در معادن و زغال شویی و تولید داریم که مصمم به اجرای آن هستیم. اما در عین حال از اداره کار به ویژه در مناطق شمال کشور، صنعت و معدن، منابع طبیعی، محیط زیست و شهرداری‌های مناطق انتظار دلگرمی و همراهی داریم زیرا چنانچه تولیدکننده بخش خصوصی به دلیل موانع  نتواند تولید کند و باعث  توقف تولید شود  بیکاری کارگران وبروز مشکلات اجتماعی گریبانگیر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز