خبرگزاری کار ایران

داورزنی درباره «چیچیچ» چه گفت؟

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۰۶۲

رئیس فدراسیون والیبال گفت: حضور چیچیچ در ایران نقطه آغاز تحولی است که قول آن را در والیبال بانوان داده بودیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی در نشست خبری معارفه مایدا چیچیچ گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال زنان ایران اظهار داشت: فدراسیون والیبال در بخش مردان اقدامات زیربنایی خوبی را انجام داد تا تیم ملی از جایگاه ششم آسیا به جایگاه هشتم جهان برسد. ما گام به گام و با تلاش زیاد به جایی رسیدیم که همه از ما توقع مدال جهانی دارند. حضور چیچیچ هم در ایران نقطه آغاز تحولی است که قول آن را در والیبال بانوان داده بودیم.

وی ادامه داد: برای استعدادیابی دختران باید از سنین 9 تا 10 سالگی کارمان را شروع کنیم. مشکل جایی است که استعدادهایی که در سن 14 تا 15 سالگی کشف می‌شوند و پس از حدود یک سال پیشرفت خاصی نمی‌کنند برای همین با بررسی‌هایی که فدراسیون انجام داد ما کارمان را در حوزه خانم‌ها از مینی‌ والیبال و سنین 9 تا 10 سال شروع خواهیم کرد به همین خاطر مدل کشورهای پیشرفته را برای والیبال بانوان در نظر گرفتیم که همان تمرکز روی نونهالان است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: ما در نهایت اقدام به جذب یک مربی با تجربه در سطح جهانی که سابقه کار با رده‌های پایه را نیز داشته باشد، کردیم. فدراسیون والیبال نگاه مشابهی برای رشد والیبال بانوان و آقایان قائل است.

وی گفت: کمپ والیبال اختصاصی دختران تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و چیزی کمتر از کمپ آقایان ندارد.

داورزنی گفت: اگر استعدادهای دختران به موقع کشف شود چیزی از پسرها کم ندارند. امیدوارم سرعت رشد والیبال دختران هم به این شکل باشد. همچنین حضور یک دختر مسلمان با حجاب در میادین بین‌المللی توانمندی نظام اسلامی را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز