خبرگزاری کار ایران

مهرگان: بازیکنان تیم ملی ب والیبال باید به خودباوری برسند

مربی تیم ملی ب والیبال گفت: تیم ایران در جام کنفدراسیون مردان آسیا بازیکنان سطح بالایی در اختیار دارد و این بازیکنان توانایی خوبی دارند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، جواد مهرگان قبل از شروع مرحله حذفی پنجمین دوره جام کنفدراسیون والیبال مردان آسیا گفت: اگر این بازیکنان توانایی‌های خود را کمی افزایش دهند و به خودباوری و مهارت ذهنی لازم دست یابند می‌توانند در جهان به بازیکنان مطرحی تبدیل شوند.

وی درباره مرحله مقدماتی جام کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: سه دیدار دور مقدماتی برای همه تیم‌ها طبیعت خاص خود را دارد که برای شناخت بیشتر حریفان است. همچنین نسبت به توانایی بازیکنان خود نیز اطلاعات بیشتری کسب می کنند.

مربی تیم ملی ب والیبال ایران با بیان اینکه تورنمنت اصلی از فردا با مرحله حذفی مسابقات شروع می شود، گفت: تیم ها در سه مسابقه باقی مانده باید با اوج عملکرد خود وارد مسابقات شوند و مرحله به مرحله جلو بروند.

وی درباره نتایج کسب شده تیم ایران در دور مقدماتی گفت: انتظار کسب این نتایج را داشتیم زیرا ماه ها تیم ایران تمرین داشته است. برخی تیم ها مانند قزاقستان بازی به بازی در این رقابت ها بهتر شدند و اگر این روند را حفظ کند شاید تیم ژاپن را در مرحله حذفی شکست دهد.

مهرگان با بیان اینکه تیم ها در این مسابقات بیشتر از بازیکنان نسل آینده خود استفاده کردند، گفت: هدف آنان همانند ایران پرورش بازیکنان برای آینده تیم ملی کشورمان هست.

وی به وضعیت جسمانی مطلوب بازیکنان ایران در این تورنمنت اشاره کرد و گفت: تیم ایران از نظر جسمانی در مدت تمرینات آماده سازی خوب آماده شد و در سه بازی گذشته بازیکنان اوج عملکرد خود را به نمایش گذاشتند.

مربی تیم ملی ب تصریح کرد: نکته مهم دیگر اینکه اعتماد خوبی بین بازیکنان و کادر فنی وجود دارد و این موضوع هماهنگی تیمی را نیز افزایش داده است.

وی حضور خوان سیچلو را نیز در کنار تیم ملی ب اقدامی مناسب دانست و گفت: سیچلو مربی جوانی است اما تجربه های خوبی دارد. کمک های او علاوه بر کمک به ثبات تیمی، در زمینه های فنی نیز مفید است.

مهرگان مسابقه با تایلند را مهم دانست اما از نظر فنی آن زا زیاد مشکل نداست و گفت: این دیدار از این نظر که در مرحله حذفی است مهم است. تایلند تیم ضعیفی نیست و میزبان این رقابت هاست اما تیم ایران برای شکست این مشکل نخواهد داشت.

تیم  ملی ب والیبال ایران از ساعت 19 فردا دوشنبه به وقت محلی در مرحله حذفی پنجمین دوره جام کنفدراسیون آسیا به مصاف تایلند می رود.

 

کد خبر : ۴۱۳۸۴۱